Viser resultatene 1 til 9 av 9
    Innmeldt
    Apr 2009
    Poengstyrke
    0

Gravid første gang, spontanabort

Hei! Hadde nettopp en spontanabort i uke 4-5, litt usikker. Dette var da første gangen, var egentlig ikke helt klar over at jeg var gravid før jeg fikk det bekreftet, i do. Hørt at kroppen støter vekk fosteret de første gangene man er gravid, i så fall er dette tilfelle? Var noe som skurra litt for meg. Prøvd å finne ut om det på nettet, men fant ingenting om det. Håpet på at noen av dere visste noe om dette her, lurer fælt!

Innmeldt
    May 2008
    Hvor
    Rett utenfor Chicago, USA
    Poengstyrke
    18

Sv: Gravid første gang, spontanabort

Har aldri hørt om at fosteret blir støtt av kroppen de første gangene man er gravid. Det hadde nok sikkert mer med kroppens naturlige evne til å støte fra seg et foster som ikke ville vært levensdyktig.

Innmeldt
    Sep 2004
    Hvor
    Lykkeland
    Alder
    29
    Poengstyrke
    83

Aldri hørt dette jeg heller.
    02 05 06 09 blogg

Innmeldt
    Apr 2009
    Poengstyrke
    0

Godt å høre! Da går det sikkert bra neste gang takk for svar!

Innmeldt
    Nov 2003
    Hvor
    Østlandet
    Alder
    36
    Poengstyrke
    83

At mange mister er jo helt normalt, men aldri hørt noe om at man mister 1. gangen man er gravid. Tror det er veldig tilfeldig altså.

Riktig lykke til videre!

Innmeldt
    Mar 2012
    Poengstyrke
    0

Jeg bare lurer på en ting. Jeg har blødd litt og tror jeg har hatt en SA. Får vite svar på blodprøvene på onsdag. Leser om at mange kjenner at de mister det i do. Mange snakker om en klump de tror er fosteret allerede så tidlig som i uke 4-5. Nå når jeg har blødd har det vært masse slim/blodklumper og jeg kan ikke forbinde noen av disse med "fosteret" siden det ville ha vært 5-8 millimeter stort i den 5 uka her. Hvordan mener dere at dere kan kjenne det...Har ikke blødd veldig mye...mye mindre enn mensen og det har ikke vært sånn følelse av at jeg har mistet det heller...bare en mindre mens...

Så bare lurer. Hvordan vet dere at i dag og i går mistet jeg det..?jeg har blødd nå i 5 dager, men vet ikke akkurat når jeg mistet det, er ikke sikker på om jeg har mistet det enda siden jeg enda blør....og har hatt en spontanabort mest sannsynlig, som legen sa....Er nok ikke gravid lenger siden jeg ikke kjenner noe...

Innmeldt
    Nov 2011
    Hvor
    Bodø
    Poengstyrke
    3

Dette er veldig individuelt, noen merker det ikke en gang mens andre kan få helt grusomme smerter. Hadde selv blødninger i uke 8 som legen mente kunne være MA, nå 20 uker senere er jeg inne i mitt tredje trimester med en helt "gal" krabat. Leger kan ta grusomt feil!
    SA Juli 2008
    MA Juli 2010
    Mirakelgutten min - Juni 2012 <3
    MA April 2013

Innmeldt
    Apr 2011
    Hvor
    Lykkeland
    Alder
    22
    Poengstyrke
    7

Sitat Opprinnelig lagt inn av Solstråla91 Se innlegg
    Jeg bare lurer på en ting. Jeg har blødd litt og tror jeg har hatt en SA. Får vite svar på blodprøvene på onsdag. Leser om at mange kjenner at de mister det i do. Mange snakker om en klump de tror er fosteret allerede så tidlig som i uke 4-5. Nå når jeg har blødd har det vært masse slim/blodklumper og jeg kan ikke forbinde noen av disse med "fosteret" siden det ville ha vært 5-8 millimeter stort i den 5 uka her. Hvordan mener dere at dere kan kjenne det...Har ikke blødd veldig mye...mye mindre enn mensen og det har ikke vært sånn følelse av at jeg har mistet det heller...bare en mindre mens...

Så bare lurer. Hvordan vet dere at i dag og i går mistet jeg det..?jeg har blødd nå i 5 dager, men vet ikke akkurat når jeg mistet det, er ikke sikker på om jeg har mistet det enda siden jeg enda blør....og har hatt en spontanabort mest sannsynlig, som legen sa....Er nok ikke gravid lenger siden jeg ikke kjenner noe...
    Som regel kommer en SA med mye smerter og MYE blod. Som regel mer enn ved mensen. Men dette er selvfølgelig litt individuelt. Og de blodklumpene du beskriver høres ut som gammelt koagulært blod som endelig kommer ut. Dette er som regel et godt tegn, for jo mer klumpete og brunt blodet er jo gamlere er det. I starten av en graviditet er det ganske vanlig med litt små blødninger, rett og slett fordi blodkarene i skjeden er så skjøre. Uansett så er det bra du har vært å tatt blodprøve, for det er alltid best å sjekke en blødning i sv.skapet! Ellers så finnes det johar mensen som vanlig hele graviditeten.

Innmeldt
    Mar 2012
    Hvor
    møre og romsdal
    Poengstyrke
    3

Jeg har hatt spontan abort da jeg var gravid... Jeg var til legen men de hjalp meg ikke jeg fikk verken info eller ble sendt til sykehuset, så da jeg kom hjem hadde jeg kjempe sterke kramper å en forferdelig smerte, ble liggende alene å gråte dagen etter mistet jeg ungen, jeg kunne se det var noe på vei til å bli en baby å den var ikke liten heller som jeg trodde,som en tommel bare tykkere... Åsså kom jeg meg aldri til sykehuset for å ta UL om jeg trengte skarping eller ei, men jeg har ikke slitt noe etter på som jeg har merket da! ... Men jeg lurer på om SA i 3-4 mnd kan føre til att jeg kanskje har vanskelig for å kunne bli gravid igjen ??? (

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Stikkord for denne tråden

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •