Side 3 av 10 FørstFørst 12345 ... SistSist
Viser resultatene 51 til 75 av 228
    Innmeldt
    Feb 2005
    Hvor
    Utenfor Oslo
    Alder
    33
    Poengstyrke
    139

Sv: Etter du har tatt SI-vaksinen, skriv her!

tok vaksinen fredag 23.10. Det sved litt både ved stikk og mesteparten av selve vaksinen, men hun som satt den mente hun hadde truffet en liten nervetråd (har ikke hørt om noen andre hvor det har svidd).
    Fikk vanlig influensavaksine i andre armen (svineinfluensa-vaksinen ble satt i den jeg ikke skriver med siden den kan hovne mer opp enn den vanlige vaksinen).
    Fikk beskjed om at det bare er en dose svineinfluensa-vaksine og at begge influensavaksinene gir bedre effekt når de settes samtidig.

Litt småsvimmel med en gang, men det var nok fordi jeg trengte å drikke litt.
    Litt øm rundt innstikksted fra fredagen og ut mandag, men ikke noe rød. Var litt rød der den vanlige var satt, men ømmere etter svineinfluensavaksinen.
    På fredagen, kanskje to timer etter vaksinen var satt hadde jeg en episode på ca 10 minutter der jeg var nummen i den armen der svineinfluensavaksinen var satt, men det gikk lett over.

Alt i alt - null bivirkninger.

Innmeldt
    Jul 2009
    Hvor
    Oppland
    Alder
    32
    Poengstyrke
    8

Her vil jeg følge med og skrive inn neste uke når jeg har tatt vaksina!
    Vi har verdens vakreste prinsesse i hus! Thea 05.04.10

Innmeldt
    Aug 2009
    Hvor
    Trondheim
    Alder
    26
    Poengstyrke
    0

Tok vaksinen i går ettermiddag, kjente egentlig ikke stikket, så det gikk kjempegreit.
    Etter jeg hadde vært hjemme en stund så begynte det å svi å ble veldig støl i armen, greide ikke å løfte den. Vanskelig å sove i natt grunnet at jeg snudde meg på armen.
    Er nå veeeeeeeeldig trøtt og i dårlig form, vet ikke om det er av sprøyten da men. Tror det blir en laaaaaaaaaaaang dag på jobb uten noe effektivitet. Er fortsatt slik stiv og øm.

Det er vel verdt det

Innmeldt
    Feb 2006
    Hvor
    Sotra, en øy rett utenfor Bergen
    Alder
    37
    Poengstyrke
    97

Sitat Opprinnelig lagt inn av Cortez87 Se innlegg
    Så bra at det er så mange som tar vaksinen
    Jobber du på Haukeland? Jeg leste på en nettavis at Haukeland sykehus gikk tom for vaksiner på fredag, så lurer på hva det var vi på transport fikk sprøytet inn på mandag
    Ja, jobber på Haukeland. Jeg tror det har blitt litt feil prioritert, i tillegg til at vår avdeling bare fikk ca.110 av 180 doser. Så da gjenstår det mange hos oss enda som har daglig pasientkontakt som ikke har fått vaksinen.. Derav meg.
    C 9år D 7år Milla 3år

Innmeldt
    Jan 2009
    Hvor
    Hedmark
    Alder
    33
    Poengstyrke
    6

Ikke noe mere bivirkninger i dag. Fortsatt støl i armen, men ser ikke der jeg har stukket engang. Guttungen var bare litt rød i dag, så blåfargen var borte
    -03 -09

MA jan-11 9+3, SA juli-11 7+5, SA sept-11 6+3

Innmeldt
    Feb 2009
    Hvor
    Hedmark
    Alder
    29
    Poengstyrke
    13

Da kan endelig jeg skrive her også og jeg merker INGENTING! Kjente ikke stikket, det svei ikke, det er ikke ømt, ingenting. Armen fungerer som den skal, så da er det bare å vente å se om det skjer noe utover dagen.

Jeg tok vaksinen i dag klokka ti.

Innmeldt
    May 2008
    Hvor
    Vakre varierte...
    Alder
    37
    Poengstyrke
    21

Jeg skal ta den i ettermiddag. Kommunen starter vaksineringen kl 16 og i følge nettsidene til kommunen skal det arrangeres egne køer for barn i risikogrupper og for gravide
    Men jeg skal uansett ta med meg en bok, ser for meg at det blir litt ventetid allikevel...
    januar 2010 februar 2014

Innmeldt
    Jul 2009
    Hvor
    Oppland
    Alder
    32
    Poengstyrke
    8

Sitat Opprinnelig lagt inn av Linsen Se innlegg
    Jeg skal ta den i ettermiddag. Kommunen starter vaksineringen kl 16 og i følge nettsidene til kommunen skal det arrangeres egne køer for barn i risikogrupper og for gravide
    Men jeg skal uansett ta med meg en bok, ser for meg at det blir litt ventetid allikevel...
    Så bra med egne køer Det håper jeg dem tar hensyn til ja!

Innmeldt
    Feb 2009
    Hvor
    Hedmark
    Alder
    29
    Poengstyrke
    13

Så bra at de tar hensyn!

Jeg må også skryte av kommunen her; i går var det vaksinering for barn, og i dag for oss gravide. Alt foregikk på helsestasjonen så vi slapp å sitte sammen med de andre på legekontoret. Vi gravide satt der og skravlet og tullet og hadde det egentlig ganske koselig!

I tillegg hadde vi fått time sånn at alle sammen kom litt puljevis, veldig greit!

Så det ble jo faktisk sånn at helsepersonellet stod og ventet da det kom inn nye folk og hivde seg over dem for å få lov til å vaksinere Hehe. Noen fordeler skal man ha når man bor på et lite sted!

Innmeldt
    Nov 2008
    Poengstyrke
    32

Idag har jeg vaksinert meg, jeg fikk gå først i køen, og den var laaaang! Artig å være gravid i slike køer altså..

Jeg kjente bare at jeg ble stukket, ikke noe mer. Har ikke kjent noe i armen eller noe sånn i ettertid, så vi får se utover kvelden. Vesla har jeg hørt på på angelsounden, og hjertelyden hennes er og jevn og fin.. Må jo sjekke!

Alt i alt er jeg veldig glad og letta for at jeg nå har fått tatt den!

Innmeldt
    Nov 2007
    Alder
    25
    Poengstyrke
    10

Gjorde det vondt å ta den?
    Jeg har skikkelig sprøyteskrekk og skal inn i morgen å ta den, gruer meg!

Føler meg passe teit også da, har født en baby uten smertestillende men å ta en liten sprøyte, nei det tørr jeg ikke
    2008 ♥ 2010

Innmeldt
    Dec 2008
    Hvor
    Østfold
    Alder
    28
    Poengstyrke
    9

Vaksinen tatt i dag rundt klokka tolv. Lit sviing i armen de 20 min jeg ventet. Nå kjenner jeg ingenting. Ser nesten ikke hvor stikket er satt engang
    Desember 09 September 12
    Sladrer med Nanette og Lillemoren

Innmeldt
    Jan 2004
    Alder
    33
    Poengstyrke
    500

Sitat Opprinnelig lagt inn av Kristinmor Se innlegg
    Gjorde det vondt å ta den?
    Jeg har skikkelig sprøyteskrekk og skal inn i morgen å ta den, gruer meg!

Føler meg passe teit også da, har født en baby uten smertestillende men å ta en liten sprøyte, nei det tørr jeg ikke
    Det er mindre vondt enn hvis noen klyper deg i armen, for å si det sånn. Noen kjenner det ikke i det hele tatt, men en må jo regne med at en kjenner et stikk liksom. Jeg kjente et lite stikk, men det var absolutt ikke vondt i det hele tatt!
    - 2004, - 2010, - 2014

Innmeldt
    Aug 2003
    Hvor
    OSLO
    Alder
    38
    Poengstyrke
    500

Jeg tok den i går.

Kjente ikke noe til stikket i det hele tatt.
    Armen ble støl og litt hoven utover ettermiddagen/kvelden, men det var nesten helt borte igjen i dag tidlig.
    Har vært ganske frossen i natt og i dag, men det kan være for at det har blitt kaldere ute igjen.
    Ellers har jeg hodepine nå, men det er også noe jeg har vært plaget med endel i dagene før vaksinen, så jeg tror ikke det er pga den.
    Hannah 12.02.2004 Christoffer 13.06.2008
    Pluggen 04.12.1998 - 16.08.2011 .....

Dagbok .... Sytråd...... LiVe design........LiVe-Design på facebook

Innmeldt
    Nov 2008
    Poengstyrke
    32

Ble overrasket over hvor lite jeg kjente vaksina egentlig... Var bare det lille stikket, kjente ikke at det sprengte eller noe når de trykket væsken i armen.. Så var ikke smertefull!

Innmeldt
    May 2009
    Hvor
    Ålesund
    Poengstyrke
    6

Tok den i går. Merket ikke noe ført - men nå har jeg vondt i armen. Som om noen har slått meg hardt i armen og jeg har fått blåmerke. Ellers ingen "symptomer".

Innmeldt
    Nov 2005
    Poengstyrke
    33

1 time siden jeg tok den og jeg merker ingenting ennå. Merket heller ikke at de stakk eller sprøytet inn. Og jeg har også skikkelig sprøyteskrekk.
    Ida 01.05.2006
    Fredrik 19.01.2008
    Jonas 11.02.2010
    Liam 03.07.2012

Innmeldt
    Dec 2008
    Alder
    29
    Poengstyrke
    7

Tok vaksina i går. Rett etter jeg hadde tatt den holdt jeg på å begynne å gråte. Har vært usikker heletiden, vinglet frem og tilbake. Noen timer senere ble jeg roligere og føler jeg har fjort det retteDet føler jeg enda
    Har ingen bivirkninger, bare øm i armen. Nurket gir meg stadig beskjed om at h*n er i live og har det bra
    - Des 09
    - Aug 13
    Dagboka vår

Innmeldt
    Feb 2009
    Hvor
    Møre & Romsdal
    Alder
    27
    Poengstyrke
    43

Eg og sambo tok den for 1 time sidan. Det svei litt når dei tok den hos meg, sambo kjente ingenting. Kjenner ingenting no i ettertid.
    Vår etterlengtede prins kom til verden 28.05.12, og skal nå blir storebror! Sladrer med Lilla87.

Innmeldt
    Jul 2009
    Hvor
    Oppland
    Alder
    32
    Poengstyrke
    8

Ingen som har akkurat bikka uke 12 som har tatt den her? Ser dere andre er så langt uti.. er så skeptisk enda jeg

Innmeldt
    May 2008
    Hvor
    Vakre varierte...
    Alder
    37
    Poengstyrke
    21

Da har jeg akkurat vært og tatt vaksinen.
    Laaaaange køer, men heldigvis ropte de opp etter gravide så vi fikk gå inn ganske tidlig
    Jeg var litt nervøs før sprøyta skulle settes, men jeg merka ikke at sprøyta ble satt faktisk. Rent overrasket. Men kjente ganske med en gang etterpå at armen ble litt nummen og litt kald på fingrene.
    Men ellers kjenner jeg ikke noe foreløpig, men så er det bare under en time siden den ble satt også...
    Det var folk i alle aldre der egentlig, men mest barn og eldre samt en del gravide.
    januar 2010 februar 2014

Innmeldt
    Jul 2009
    Hvor
    Oppland
    Alder
    32
    Poengstyrke
    8

Så gravide får gå først??? =P

Innmeldt
    Jan 2004
    Alder
    33
    Poengstyrke
    500

Sitat Opprinnelig lagt inn av isiflow Se innlegg
    Ingen som har akkurat bikka uke 12 som har tatt den her? Ser dere andre er så langt uti.. er så skeptisk enda jeg
    Jeg var 16+5 da jeg tok den og var andre der som var kortere på vei enn meg.

Sånn var det ikke hos oss - jeg var nummer 179 i køen, så fra jeg kom til jeg kunne gå (medregnet de 20 minuttene en må vente etterpå) hadde det gått 2 1/2 time! Jeg ville nå heller sluppet de små barna framfor meg jeg da. Var lang ventetid for mange av de. 2-3åringer som må vente i over 2 timer...
    - 2004, - 2010, - 2014

Innmeldt
    May 2008
    Hvor
    Vakre varierte...
    Alder
    37
    Poengstyrke
    21

De ble i alle fall prioritert her i kommunen. Så da fikk pensjonistene pent godta å måtte vente litt lenger. Da jeg gikk ut etter å ha tatt sprøyta og venta de "obligatoriske" 20 min, var det fortsatt en usannsynlig lang kø med eldre og pensjonister. Tviler på at det ble nok doser til alle, for jeg hørte rykter om at det ikke var så mange igjen

Barn fikk forresten også gå tidlig, men gravide fikk faktisk gå foran barna virket det som...
    januar 2010 februar 2014

Innmeldt
    Dec 2008
    Hvor
    Østfold
    Alder
    28
    Poengstyrke
    9

Alle gravide i kommunen jeg bor i møtte opp på helestasjoen for vaksinering. Så her i kommunen har vi fått det først sammen med helsepersonell..
    Sjekk opp i kommunen din
    Desember 09 September 12
    Sladrer med Nanette og Lillemoren

Side 3 av 10 FørstFørst 12345 ... SistSist

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Stikkord for denne tråden

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •