Side 3 av 3 FørstFørst 123
Viser resultatene 51 til 65 av 65
    Innmeldt
    Oct 2010
    Hvor
    Kristiansand
    Poengstyrke
    5

Sv: Erfaring etter spontanabort

Sitat Opprinnelig lagt inn av 4632 Se innlegg
    Det gikk ikke bra med meg hos legen...
    Hcgen hadde økt, men ikke nok og ultralyden viste at fosteret ikke hadde vokst på en uke og det var ingen hjerteaktivitet
    Jeg ble sendt opp på akuttmottaket og hadde ny undersøkelse og kunne velge mellom piller og utskrapning.
    Har fått piller og smertestillende med hjem.
    Jeg har jo visst at det sannsynligvis var sånn det var, men hadde jo et håp... Da kvalifiserer jeg altså herved til diagnose habituell abort og håper utredning kan gi meg noen svar.. Jeg får satse på at fjerde forsøk sitter.. Tristtristtrist... Blir iallefall fort gravid, SA i oktober og februar og MA i mai.
    Utredninga ga forresten ingen svar. Pillene virket ikke, så endte opp med utskrapning neste morgen. Nå går alt bra og jeg har åtte uker igjen til termin, hurra!
    SA oktober- 10, SA februar -11 og MA mai- 11.
    Verdens fineste gutt født 9. mai- 12
    MA september- 13, MA desember -13.

Innmeldt
    Apr 2008
    Hvor
    Bergen
    Alder
    32
    Poengstyrke
    36

Så fint å kunne lese andre sine tanker om SA. Jeg selv har vært gjennom 4 SA med min nåværende mann (hatt en til, da jeg var veldig ung).
    3 av de har vært i uke 8/9, mens en har vært i uke 5. De i uke 8/9 har vært veldig vonde. Jeg har alltid hatt veldig sterk menstruasjon, og mye smerter. Men, var sengeliggende under SA. Blødde som en foss, masse smerter og hadde det rett og slett litt grusomt.

Har etterhvert vært veldig heldig og fått to herlige barn. Ønsker oss et barn til.
    Rocketrollet.2009.
    Bøllefrøet. 2011.
    Lille musen 2013.

Innmeldt
    Mar 2012
    Poengstyrke
    0

Jeg har vel insett at det er en SA. Jeg føler ikke lenger at jeg er gravid. Symptomene begynte å komme på tirsdag. Sulten, ømme pupper og slikt. Men det ga seg på torsdagen da jeg begynte å blø. Så det er utrolig rart om jeg fortsatt er gravid med ikke føler det selv...Tar den blodprøven i dag bare for å få det bekreftet egentlig. Må bare bli ferdig med det og komme meg videre.

Nei vi vil nok vente litt. Tror det er greit å vente med et par mensenrunder før vi prøver igjen.

Det er utrolig flott at man har et slikt forum man kan snakke sammen på Tusen takk for alle som deler erfaringer. Det hjelper å støtte hverandre litt Er ikke alltid like lett for "barnefaren" å forstå ting. Er ikke sikkert alle her inne heller har en "barnefar" ved siden av seg.

Innmeldt
    Oct 2010
    Hvor
    Kristiansand
    Poengstyrke
    5

Lykke til videre uansett Ordner seg til slutt, men er tøft...

Innmeldt
    Aug 2011
    Hvor
    Drammen
    Alder
    24
    Poengstyrke
    4

synd å høre om alles triste opplevelser ifht SA og håper dere har det bra idag..

Har selv opplevd en SA, og jeg tror jeg har undervurdert den sorgen man føler. Selvom jeg bare visste at jeg var gravid i 5 dager, så tok jeg det hele utrolig tungt. Har hatt en lang uke, hvor jeg har følt meg nedprioritert, uviktig og veldig sårbar.

Mine blødninger startet rett før jeg skulle legge meg den 10 april, ble helt forfjamset og veldig redd. jeg gikk straks i seng og håpet det skulle hjelpe hvis jeg la meg ned og slappet av. Våknet opp og sprang rett på toalettet og begynte å gråte når jeg innså at jeg blødde MYEmye mer den dagen. jeg ringte helsestasjonen for gravide og ville høre om det var noe jeg kunne få undersøkt og om noen kunne forklart hva som skjer med meg, jeg fikk en oppgitt jordmor på tråden og alt hun sa var at "ånei, her er det nok ikke gode nyheter" og sa jeg skulle vente et par uker for så å ta en gravi-test hjemme. jeg la på og kjente tårene presset; " er dette måten å behandle en førstegangsgravid jente på? er det så lite alvorlig i dems øyne at jeg må gå i uvisshet i to uker?"
    jeg gikk på jobb og latet som ingenting, selvom blødningene vedvarte. torsdag 12 ringte jeg legevakten , fortalte sjefen og jentene på jobben om hva som skjedde, og jeg ble beordret hjem for å ligge flatt hele dagen og ikke røre meg utenom dobesøk og jeg skulle ringe legevakten om det ble mer blødning eller om det stoppet, og det var slik dagen gikk, men jeg hadde aldri så vondt at det var forstyrrende.

fredag våknet jeg opp og så at noen hadde stengt kranen. det var HELT stopp i systemet. " hva skjer nå? er det håp??" jeg ringte legevakten på nytt men der var det ingen hjelp å få. En sur og grinete kjerring på telefon svarte frekt og lurte på hva jeg mente de skulle gjøre for meg. det var alt for tidlig til å se noe som helst på blodprøver, ul osv. jeg presiserte på nytt og på nytt at jeg var 7+5 dager og vet om flere som har vært på ul i uke 6 og sett liv, men dama nektet meg å komme inn, jeg fikk IGJEN beskjed om å vente et par-tre uker og teste på nytt.
    Jeg var så rådvill at jeg satt på busstoppet på vei hjem fra jobb og gråt så sårt. Jeg så ingen annet utvei enn å ringe mammaen min, jeg som slettes ikke hadde lyst til å fortelle om graviditeten så tidlig eller på denne måten, men jeg måtte ha med noen som kunne hjelpe meg litt på vei og som kunne prate når jeg begynte å gråte fordi jeg ble oppgitt. Flaks at mamma er aut.helsepersonell, dog på helt annen avd. men hun vet hvordan man behandler pasienter som opplever traumatiske hendelser som SA, og satte damene på legevakten på plass, og hun "hylte" seg til at jeg skulle få en undersøkelse.

Det endte opp med at jeg fikk en gyn.und og hun tittet inn og bekreftet at blødningen hadde stoppet og at det ikke ville komme mer, men alltids kunne teste selv om jeg ville om en ukes tid. intet mer, intet mindre. det var alt jeg fikk beskjed om, og jeg gikk derifra som et litt mindre spm-tegn enn hva jeg kom som.

idag har jeg gitt opp håpet om noe levende foster, og prøver å slå meg til ro med at det har skjedd og håper det går bedre neste gang. Men man føler seg helt tom på innsiden, og man føler at ingenting av trøstende ord betyr noe.
    "hvorfor meg? hvorfor skjer dette meg og ikke alle som ikke vil ha barn, men som beholder?" jeg vet godt at det er egoistisk av meg å tenke sånn, men man føler seg mislykket til den ene oppgaven vi i kvinner er satt til fra naturens side, fornuften seirer ikke nå om dagen. man blir litt bitter, men tiden leger alle sår.

stakars samboeren min, han tar det tungt han også, i tillegg må han leve med hormonella, som aldri er hormonell ellers, som river av han hodet for småting.
    Lille Phillip
    f. 10.03.13.

Innmeldt
    Apr 2012
    Hvor
    Sandvika
    Poengstyrke
    0

Idingsen, jeg sender deg en god, tårevåt klem! Håper alt godt to dere!

Innmeldt
    Oct 2010
    Hvor
    Kristiansand
    Poengstyrke
    5

Trist å høre! Lykke til neste gang

Innmeldt
    Aug 2011
    Hvor
    Drammen
    Alder
    24
    Poengstyrke
    4

tusen takk begge to.
    jeg har alt bestemt meg for at dette bare er begynnelsen, og jeg må se positivt på det, vi ble gravide veldig raskt og vi kan bli gravide.
    Tenker på alle som har langt mer uflaks enn oss.

Håper dere begge har en fin søndagskvel
    Lille Phillip
    f. 10.03.13.

Innmeldt
    Mar 2012
    Poengstyrke
    3

Åå god klem til deg idingsen Vet hvordan det er... Hadde også en litt dårlig opplevelse med fastlegen og legekontoret. Tror kanskje de bare ikke er så gode på sånt, i tillegg til at de har veldig mye å gjøre, så de har 'ikke tid' og kan virke veldig avvisende av den grunn.
    Jeg gikk også først til fastlegen min når jeg begynte å blød, og det eneste han gjorde var å ta ny graviditets test og gav meg sykemelding for 3 dager. Men selv om jeg visste på langt nær så mye som jeg vet nå om dette, visste jeg at en graviditetstest vil være positiv i ukesvis allikevel (jeg var 9 uker på vei) så 'whats the point' tenkte jeg. Hadde forventet at han i det minste skulle ta blodprøve å måle hCG nivået, men neida... Og gravitesten var jo såklart positiv den så da fikk jeg bare beskjed om å melde tilbake etter 3 dager om jeg fremdeles blødde. Så jeg dro hjem like fortvilet, men bestemte meg for å ringe en privat gynekolog som jeg visste gjorde tidlig UL på gravide. Der fikk jeg komme inn dagen etter og han bekreftet det jeg allerede vel visste, at det var dødt... Men det ville ikke ut av seg selv så inn på sykehuset måtte jeg og de satt meg på pillekur med Mifygane og Cytotec for å få ut restene. På gyn klinikken og sykehuset var de MYE mer forståelsesfulle. Hun legen på sykehuset hadde jeg nesten lyst til å ta med meg hjem, hun var såå ålreit og det var godt å få pratet med noen som *lyttet* på ordentlig og kunne gi meg gode svar.
    Så en erfaring rikere er jeg og neste gang jeg er gravid kommer jeg til å ringe rett til gyn klinikken for å bruke jordmora de har der. Gidder ikke han fastlegen igjen asså. Han kan få lov til å fortsette å gi ut sykemeldinger og plastre sår, men noe graviditets behandling - det kan han ikke!

Videre så blødde jeg i 5 uker og fikk mensen igjen etter 7,5 uke. Nå venter jeg på neste mens som jeg håper IKKE kommer men i og med at jeg ikke hadde noe 'normal' syklus forrige gang er dte litt vanskelig å si når den kommer. EL kjente jeg ikke noe spesielt til, men jeg tror jeg er 9 DPO.

Sånn mentalt sett har det gått greit. Jeg gråt og gråt de første ukene men nå har det gått over til å være litt kokko når det gjelder el og symptomer, og greit verpesjuk etter dette.
    Det føles til tider litt urettferdig, men sånn er vel livet.. Neste gang så er det vår tur

Innmeldt
    Oct 2010
    Hvor
    Kristiansand
    Poengstyrke
    5

Ja, ordner seg som regel til slutt! Etter 2 SA og 1 MA er jeg nå 36 uker på vei, juhu

Innmeldt
    Aug 2011
    Hvor
    Drammen
    Alder
    24
    Poengstyrke
    4

åh, jeg krysser fingrene for deg Majavimse, håper alt klaffer for deg.

kjenner jeg mister litt troen på legebestanden, det er en egen sær menneskerase som ser ting så ofte at de mister empati'en overfor jenter i denne situasjonen, som deg og meg. det hjelper ikke hvor god man er i faget sitt, hvis man ikke kan behandle mennesker og tålerere at vi er forskjellige og reagerer ulikt, noen trenger mer forklaring på "hvorfor meg? hva kunne jeg gjort annerledes? hva gjør jeg herfra?" uten å bli irritert.

Tror jeg aldri vil kunne glede meg fra jeg tester positivt og hele veien frem til mål, sånn som jeg gjorde nå. Alle skrekkhistoriene man hører fra damer som mister, mister og atter mister setter en støkk i meg, og er jo livredd for at jeg skal falle innunder den statistikken..

og jeg er grådig bitter på min bestevenninne på 22, som er uten jobb, uten eget sted å bo, uten utdanning, uten kjæreste, som ble gravid i nov/des ved et uhell, hun begynte å styrtblø med koagler før hun visste noe og trodde det var mensen, men som ikke mistet, og når hun fant ut av at hun var gravid ville hun ta abort men klarte ikke fordi hun var langt på vei ( uke 17 da), mens vi som er to med utdanning, fast jobb, eget sted, alt på stell egentlig og helt klare for en liten baby, mister.

... nei nå kjenner jeg at jeg var ordentlig positiv her, du.
    Lille Phillip
    f. 10.03.13.

Innmeldt
    Oct 2010
    Hvor
    Kristiansand
    Poengstyrke
    5

Blir du gravid igjen, få ultralyd i uke 7, slår hjertet da, er det 95%sjanse for at det går bra

Innmeldt
    Oct 2009
    Hvor
    Trøndelag
    Poengstyrke
    22

Sitat Opprinnelig lagt inn av 4632 Se innlegg
    Blir du gravid igjen, få ultralyd i uke 7, slår hjertet da, er det 95%sjanse for at det går bra
    Ikke alltid...
    Jeg mistet to stk i 2004. Begge i uke 14. Begge hadde visstnok dødd "en gang" mellom uke 8 og 12. Begge hadde tydelige livstegn i uke 8...
    jeg fikk beskjed om at de hadde dødd i den fasen hvor huden dannes og "gått i oppløsning"...
    For meg var det en skikkelig ekkel beskrivelse.
    Bloggen min

Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse.

Innmeldt
    Oct 2010
    Hvor
    Kristiansand
    Poengstyrke
    5

Så trist! Ikke 100 prosent sjanse, bare 95 prosent.. Du var jo kjempeuheldig! Hos meg har ikke hjertet begynt å slå..

Innmeldt
    May 2013
    Poengstyrke
    2

Synes det er utrolig å lese at noen ikke har vondt. For meg var dagen i går like smertefull som i en fødsel. Kroppen støtet ut noe og jeg trodde det var over. Nå kommer det rier igjen kjenner jeg, så blir vell samme fødeopplevelsen i dag Dette er allikevel mest vondt psykisk. Blør ikke utenom disse riene jeg, bare på papiret. Kaldsvetter og har helt like smerter som under fødsel.

Side 3 av 3 FørstFørst 123

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Stikkord for denne tråden

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •