Viser resultatene 1 til 17 av 17
    Innmeldt
    Jul 2009
    Poengstyrke
    6

"lønn" for barnevakt?

Hvor mye er det vanlig å gi i lønn for barnevakt?
    Har fått med meg at dagmamma/trillepiker bare har en 40kroner timen... ??

Hva er normalt å gi/ta for å sitte barnevakt for to barn (3,5mnd + 2år) fra 18.00-10.00?
    Det er snakk om overnatting hvor 2åringen skal ha kveldsmat, bleieskift, tannpuss, nattaklær, legges, frokost, underholdning. Og babyen skal skiftes på, mates med flaske, legges, dulles med, i tillegg var h*n syk å fikk ikke sove og dermed skrek fra 05.00 til rundt 08.00 (ikke i strekk).
    Barnepasser må i tillegg hente/kjøre barna hjem da foreldrene ikke har bil

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Bedfordshire, England! <3
    Alder
    28
    Poengstyrke
    26

Sv: "lønn" for barnevakt?

Vel her har "dagmamma" som blir nesten det du beskriver utifra lengden og hva som må gjøres, 80kr timen.
    Jeg ville sett på det som dagmamma for en dag jeg hehe.

Innmeldt
    Jul 2009
    Poengstyrke
    6

blir vell nattmamma da :P
    Men omtrent 80kr/t, ca 16t = 1280kr....

Vet ikke om det blir frekkt på en måte å si at jeg vil ha en tusenlapp for det ? :/ Men så har foreldrene sagt "hvor mye vil du ha?" og selv om jeg svarte "dere bestemmer" så har de ikke sagt annet enn at det er opp til meg...

Innmeldt
    Jul 2007
    Poengstyrke
    500

Som mor til 2 små så synes jeg det høres helt vilt ud med 1280kr for og ha en barnevakt ei natt jeg...
    Tror vertfall aldri jeg hadde brukt barnevakten igjen om h#n forlangte så mye.. (Men om det er normalt med så mye, så kjenner jeg at jeg er gla vi slipper og bruke andre enn besteforeldre)

Er de totalt fremmede de du har passa for? Eller er det familie? (Tenker siden babyen va ganske liten og sjuk..)

Men igjen, om jeg selv hadde vært barnevakt så hadde jeg jo villet ha lønn for strevet også..

Jeg passa på ei lita på 4mnd når jeg var mindre og ene gangen når jeg passa (hjemme hos dem) på kvelden, mata, stella++, så sov jeg der og tok henne på morran slik at foreldrene skulle få sove, fikk jeg 600kr + pizza,snop,brus og frokost..

Innmeldt
    Sep 2004
    Hvor
    Lykkeland
    Alder
    29
    Poengstyrke
    81

Jeg fikk 400kr for å være barnevakt på nettene for to barn, hhv 3 år og 11 måneder. Da var jeg der fra ungene la seg klokka 20.00, og frem til foreldrene var våkne og edru nok til å kjøre meg hjem rundt klokken 14.

1200kr hørtes helt sykt ut, og det er en barnevakt jeg ikke hadde hatt råd til å bruke flere ganger.
    Mamma til; -02 -05 -06

Innmeldt
    Jul 2005
    Hvor
    Verdens største og mest belyste veigrop, Telemark
    Alder
    38
    Poengstyrke
    29

Skjønner at tidene har forandret seg siden jeg var barnevakt hele natta, jah.. Jeg var strålende fornøyd med 2-300 kr. jeg da Men er jo som sagt noen år siden...

Men blir det ikke litt teit at dere typ sender "prisballen" att og fram da?? "Hvor mye vil du ha, nei dere bestemmer, nei får si hvor mye...." Burde man ikke blitt enige om sånt på forhånd, om det ikke er nær familie???
    98 & 06

22/07 2011

Innmeldt
    Nov 2007
    Hvor
    Ålesund
    Poengstyrke
    12

Når jeg brukte å sitte barnevakt fikk jeg som regel 50kr timen for to barn når de var våkne, og 25kr timen når de sov.

Innmeldt
    Dec 2010
    Hvor
    Drammen
    Poengstyrke
    0

du var barnevakt i 4 timer, og du må fraktes frem og tilbake av foreldrene.
    Jeg synes 300-400,- er passe betaling, dette er jo tross alt "svart" arbeid, noe man gjør som begge parter har nytte av.

Dagmamma-pris skal barnevakter IKKE ha, mener jeg. Barnevakt er litt mer fleksibelt enn en dagmamma, hvor man har faste avtaler som krever mer.

Innmeldt
    Jul 2009
    Poengstyrke
    6

Sitat Opprinnelig lagt inn av Pooh Se innlegg
    Som mor til 2 små så synes jeg det høres helt vilt ud med 1280kr for og ha en barnevakt ei natt jeg...
    Tror vertfall aldri jeg hadde brukt barnevakten igjen om h#n forlangte så mye.. (Men om det er normalt med så mye, så kjenner jeg at jeg er gla vi slipper og bruke andre enn besteforeldre)

Er de totalt fremmede de du har passa for? Eller er det familie? (Tenker siden babyen va ganske liten og sjuk..)

Men igjen, om jeg selv hadde vært barnevakt så hadde jeg jo villet ha lønn for strevet også..

Jeg passa på ei lita på 4mnd når jeg var mindre og ene gangen når jeg passa (hjemme hos dem) på kvelden, mata, stella++, så sov jeg der og tok henne på morran slik at foreldrene skulle få sove, fikk jeg 600kr + pizza,snop,brus og frokost..

Ikke fremmede, ikke familie... Hehe.. Altså, mora til ungene ble jeg kjent med for et par år siden da jeg hadde henne under opplæring der jeg jobbet da. Og faren har jeg vært på fylla med for mange herrens år siden før de traff hverandre... Har i grunnen ikke noe kontakt med de, uten at jeg hilser hvis jeg ser de på byen eller noe.

Jeg har satt meg et lite "minst 500" i hodet... På en måte føler jeg det er lite, men på en annen side høres 1000 sykt mye ut.. Men nå var det veldig spontant og. De hadde i grunnen fikset barnevakt, men så måtte hun på jobb.. Så de var veldig desperate og jeg er veldig snill.. Så jeg sa bare ja, og møtte opp dagen etter, traff ungene, og kom til bake et par timer senere å hentet de.

Innmeldt
    Jul 2009
    Poengstyrke
    6

Sitat Opprinnelig lagt inn av Kima Se innlegg
    Skjønner at tidene har forandret seg siden jeg var barnevakt hele natta, jah.. Jeg var strålende fornøyd med 2-300 kr. jeg da Men er jo som sagt noen år siden...

Men blir det ikke litt teit at dere typ sender "prisballen" att og fram da?? "Hvor mye vil du ha, nei dere bestemmer, nei får si hvor mye...." Burde man ikke blitt enige om sånt på forhånd, om det ikke er nær familie???
    Jeg håpet de hadde bestemt seg til jeg hentet ungene. Men det hadde de ikke... Og jeg syns ikke det er opp til meg å avgjøre heller.. Foreldrene fungerer jo som en arbeidsgiver, og det er arbeidsgiver som setter lønna.... Og jeg kunne ikke akkurat si "jeg nekter å passe de før jeg vet hva jeg får" i og med at jeg reddet de da de hadde planlagt stor fest med venner fra alle kanter som kom på overnatting osv hos de.. og den egentlige barnevakten backet ut dagen før feste

Innmeldt
    Jul 2005
    Hvor
    Verdens største og mest belyste veigrop, Telemark
    Alder
    38
    Poengstyrke
    29

Sitat Opprinnelig lagt inn av Creztna Se innlegg
    Jeg håpet de hadde bestemt seg til jeg hentet ungene. Men det hadde de ikke... Og jeg syns ikke det er opp til meg å avgjøre heller.. Foreldrene fungerer jo som en arbeidsgiver, og det er arbeidsgiver som setter lønna.... Og jeg kunne ikke akkurat si "jeg nekter å passe de før jeg vet hva jeg får" i og med at jeg reddet de da de hadde planlagt stor fest med venner fra alle kanter som kom på overnatting osv hos de.. og den egentlige barnevakten backet ut dagen før feste
    Jeg får litt inntrykk av første innlegget ditt at du forventer å få ekstra betalt, siden du må "ta på pysj, pusse tenner, mate, stelle og dulle +++ " med unga siden du er barnevakten dems.. Årsaken til at jeg får det inntrykket, er at sånt er vel ganske så normalt så lenge det er snakk om så små unger.. Hadde du ikke "forventa" det, så hadde det vel heller ikke vært nødvendig å nevne i innlegget..

Jeg hadde gladelig gitt litt ekstra, siden det var hyl i 3 timer på morrakvisten. Men ikke noe ekstra for at du hadde mata, stelt og tatt på unga mine pysj. Og leika med de..
    98 & 06

22/07 2011

Innmeldt
    Jul 2009
    Poengstyrke
    6

Var ikke meningen å legge trykk på noe, jeg skrev helt enkelt bare hva som måtte gjøres.... Ikke alle er smart nok til å tenke seg til at slik er det.

Nå var det ikke spørsmål om hvor mye ekstra eller noe i den duren.. Hovedspørsmålet var om hva er normalt... Er det andre som har gjort lignende, satt bv eller betalt noen til å sitte? Hvor mye pleier man å gi osv....

Innmeldt
    Feb 2010
    Hvor
    Ringerike
    Poengstyrke
    19

300-400 kr høres okei ut i mitt hode
    05.11.10 04.01.12 http://villavestli.blogg.no/

Innmeldt
    Mar 2010
    Hvor
    Bergen
    Poengstyrke
    14

Hva ble det til?

Vi betaler ikke folk på samme alder som oss i penger. vi betaler dem i ting, type vin, sjokolade, andre ting de liker, + taxi hjem, eller barnevakt tilbake. Kinobilletter ol kunne også være aktuelt. Rett og slett fordi det er en merkelig situasjon. Ungdommer ville nok ha fått en oppmøtepris, pluss timer, en hel kveld: 300-500. Jeg ville nok sagt 500 for denne gang. Dere avtalte ikke noe på forhånd, og det er dumt å ødelegge bekjentskaper (selv om dere bare er på hils) ved å fremstå som kjip. I bunn og grunn gjorde du dem en tjeneste, egentlig, ikke en jobb. Så da er det kompis-pris ikke jobb pris.

Men i fremtiden avklar forventninger før. Så slipper du stress.

Og for dager med overnatting, henting, og syk unge er ikke 1200 en merkelig pris. Men da vil jeg vite det på forhånd.
    Sist endret av Sinobell; 07-12-11 kl 19:24.

Innmeldt
    Jan 2009
    Hvor
    Heim
    Alder
    30
    Poengstyrke
    21

For 10-11 år siden passa jeg 3 barn over natta, med kveldsmat, legging og alt som hører med,og da fikk jeg 150 kr per barn.... Det ble til at jeg måtte ta dem midt på natta da det ble slåssing mellom stefaren til ungene og han som bodde i sokkelen, og det var ikke SÅ greit. Helt grei betaling, men ville ikke sitte barnevakt der mer pga den voldelige stefaren....
    -09 & -11

Innmeldt
    Apr 2011
    Hvor
    Nede ved vannet der..:)
    Alder
    23
    Poengstyrke
    4

Jeg syns det høres skikkelig sleipt ut å si såån som di gjorde jeg,-Hvor mye skal du ha" og "det er opp til deg det" osv

Det er jo utspekulert..

Jeg har aldri tenkt på betaling til barnevakt jeg
    OK, om det er fjortiser som skal passe en kveld , og gi di litt penger ..
    Men, å betale bekjente eller familie for å passe , høres bare rart ut spør du meg
    dagmamma blir jo noe annet , det er jo en jobb..
    Men, barnevakt er jo ikke en jobb..Det er en tjeneste..(så kan man evt. skylde di en lignende tjeneste..)

Men tilbake til din situasjon, syns jeg det er en selfølge at foreldrene avklarer en "lønn" samtidig som di spør om du kan passe?
    (eks. Du kunne ikke passet barna i morgen osv... for en 500 lapp ?)
    Så er det jo enkelt får deg, JAellerNEI
    Hørtes sleipt ut måten di gjorde det på iallefall, får hadde jeg blitt spurt om "hvor mye vil du ha, det er opp til deg", Hadde jo jeg blitt usikker på hva som er "normalt" å få i en sånn situasjon..Pluss at om jeg hadde foreslått f eks 1000kr , hadde JEG følt meg som den sleipe

Innmeldt
    Nov 2011
    Hvor
    Bodø
    Poengstyrke
    3

200-400 er vel normalpris for barnepass, men med tanke på at du faktisk måtte kjøre barna frem og tilbake og ene barnet var syk så synes jeg man skal legge ekstra i det.

Men som noen nevner ovenfor, når man er litt eldre så er det mer en tjeneste og betaler tilbake med en flaske vin el.
    SA Juli 2008
    MA Juli 2010
    Mirakelgutten min - Juni 2012 <3
    MA April 2013

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •