Viser resultatene 1 til 16 av 16
    Innmeldt
    May 2011
    Poengstyrke
    0

Det å ta hevn på barnefar

Jeg vet folk reagerer svært forskjellig når det gjelder akkurat dette. Noen er muligens enig med meg, andre veldig imot.

I september ble jeg gravid med gutten jeg trodde var mannen i mitt liv. Hans største ønske var å få barn og veldig gjerne med meg. Det viste seg at da jeg ble gravid, forandret han seg. Han begynte å true med rettssak for å få mest mulig samværsrett, han ville at barnet skulle ha to barnehager/skoler (da vi bor på hver vår side av landet) og fortalte meg det aldri kom til å bli noe mer mellom han og meg. Jeg ville ikke bli alenemor, ble dypt deprimert etter sviket, og dum som jeg var, ga jeg etter - jeg tok en abort. Den dagen aborten skulle finne sted(hjemmeabort), lovte han meg å stille opp, være der med meg(han sa senere det kun var for å sjekke om jeg virkelig gjorde det), men han dukket aldri opp. Jeg lå der - helt alene, med både psykiske og fysiske smerter. Jeg tror aldri jeg har hatt dårligere samvittighet i hele mitt liv. Dette var jo barnet jeg ville ha, OG mannen jeg ville ha. Etter dette skjønte jeg jo at han var et menneske jeg ikke vil ha i livet mitt. (Skal i tillegg sies han ikke trodde på jeg gravid, så jeg måtte be legen min om å skrive ut en bekreftelse og sende det i posten til ham).

Nå - snart ni måneder senere, har jeg det veldig veldig mye bedre, jeg har gått videre i livet og fått meg en fantastisk kjæreste. Men jeg bærer fremdeles et lite nag - jeg vil ha hevn. Jeg vil være like drittsekk mot ham som han var mot meg. Jeg VET jeg tenker barnslig, men jeg vil la han lide - ikke lenge, men nok. Jeg har fått tillatelse av min venninne å sende bilde av hennes nyfødte jente til han. Jeg blir ikke kriminell av den grunn? Jeg sier selvfølgelig ifra et par timer senere at det hele var en dårlig spøk og sletter nr. hans igjen. Hver gang jeg tenker på det, får jeg ordentlig mageknip, og i det ene øyeblikket har jeg lyst, andre øyeblikket ikke. Hva synes dere? Skal jeg droppe det og håpe på at bitterheten forsvinner, eller skal jeg kjøre på? Jeg føler meg ond, men "den som ler sist, ler best". Ja, nei?
    Sist endret av 1988; 15-05-11 kl 01:35.

Innmeldt
    May 2011
    Poengstyrke
    0

Sv: Det å ta hevn på barnefar

Jeg ville ALDRI ha gjort det samme selv. Hev deg over ham

Innmeldt
    Sep 2009
    Poengstyrke
    7

nei, det blir for dumt...
    mamma elsker deg, og kjemper for og få deg hjem som en del av familien igjenn, i mens får vi kose oss gløggihjel den tiden vi harvanmann 09
    min blogg

Innmeldt
    May 2011
    Poengstyrke
    5

Jeg skjønner ikke hva som er galt med at han ville ha barnet like mye som deg? Selvfølgelig har han rett til det. Og det burde han ha uten rettsaker og annet tull. Det er ikke hans rettigheter vi snakker om her, men barnets.

Og jeg synes du høres ut som et lite barn, som umulig kan være født i 1986, med slike idiotiske tanker.

Innmeldt
    Jul 2011
    Hvor
    Sotra
    Poengstyrke
    0

Kom deg over den dusten, jenta mi. Han er ikke verdt energien. En vakker dag får han den smerten, bare gi han litt tid. Det kalles livserfaring, men han får det når han minst venter det.

Innmeldt
    Jul 2011
    Hvor
    Sotra
    Poengstyrke
    0

Sitat Opprinnelig lagt inn av Versailles Se innlegg
    Jeg skjønner ikke hva som er galt med at han ville ha barnet like mye som deg? Selvfølgelig har han rett til det. Og det burde han ha uten rettsaker og annet tull. Det er ikke hans rettigheter vi snakker om her, men barnets.

Og jeg synes du høres ut som et lite barn, som umulig kan være født i 1986, med slike idiotiske tanker.
    Tror ikke du egentlig leser hva jenta skriver. Det er jo HAN som oppfører seg som en dust. LES hva hun skriver, SÅ kan du uttale deg,

Innmeldt
    Feb 2009
    Hvor
    Møre & Romsdal
    Alder
    27
    Poengstyrke
    43

Jeg hadde ikke gjort det, men meg om det...
    Vår etterlengtede prins kom til verden 28.05.12, og ble storebror 12.10.14. Sladrer med Lilla87.

Innmeldt
    Jul 2011
    Hvor
    Hedmark
    Poengstyrke
    0

Det hadde sikkert fristet meg også..Men dagen kommer når han får.Så prøv kom deg over det og kos deg sammen med din nye flamme...Glem hele mammam.ikke noe samle på...Nyt livet nå..En dag kommer det en ny spire som du kan gi enda mere godhet til

Innmeldt
    Aug 2011
    Poengstyrke
    0

Nei ikke gjør det.
    Hevn gjør oss ikke til bedre mennesker, tverdt om ..

Innmeldt
    Jul 2006
    Hvor
    Sunnmøre
    Alder
    30
    Poengstyrke
    22

Nei, du må ikke finne på å gjøre det.

Ser du det fra hans øyne, kan en slik "spøk" få det til å se ut som et signal på at du fortsatt er "hung up" i han, til tross for at du har gått videre og fått deg en ny kjæreste. Og hva ville egentlig din nåværende kjæreste føle, dersom du sender et liksom-bilde av en baby til eksen din? Jeg ville blitt ganske lei meg, om mannen min hadde gjort noe slikt til en av sine ekser...

Vil du virkelig hevne deg? Da glemmer du eksen din og viser at du er likegyldig til at han i det hele tatt eksisterer. En som har behandlet deg så dårlig fortjener ikke annet enn en kald skulder. Bruk heller energien på å nyte det nye forholdet med kjæresten din og skape en god fremtid for dere. Det er hevn nok at eksen har mistet deg og mulighetene for en familie med deg.

Hvis du ikke greier å kvitte deg med tankene om å gjøre noe stygt mot han, anbefaler jeg deg heller å prøve samtaleterapi hos en psykolog. Da får du hjelp til å forstå hvorfor du tenker og handler som du gjør.. og ikke minst hjelp til å legge det bak deg. Ingen fortjener å bli utsatt for det eksen din gjorde mot deg, og det er lov å føle seg sint og sveket. Men du må ikke la dette forfølge deg i årevis og gjøre livet ditt vanskelig. Det er viktig å bearbeide slike følelser før de virkelig slår rot.

Håper du finner ut av det på en måte som er sunn for alle parter.
    Lykke til!

Innmeldt
    Oct 2011
    Alder
    30
    Poengstyrke
    0

Fyren er et rasshøll.Han hadde ikke brydd seg uansett.

Innmeldt
    Feb 2006
    Hvor
    ei øy i rogaland
    Alder
    30
    Poengstyrke
    37

nei,dette blir rett og slett for dumt,skjønner du er såret,men viss du driter så mye i han,hvorfor da hevne deg på han,for meg virker det da som att du ikke er ferdig med han,selv etter å ha fått ny kjæreste.Som kjæreste så ville jeg begynt å tvilt på om du faktisk var gått videre,eller det forsatt var han andre,siden du ikke kan slippe han å bare drite i han...

dette ser jeg støtt og stadig,jenter så hevner seg på x-og dette er kun grunnet sjalusi og forsatt følelser inni bilde...

dette me å sende bilde slik osv,det syns jeg rett og slett er ondt.

Viss du virkelig hater denne x-så bevis det ved å drite i hele fyren...eller så er ikke jeg overbevist på att du faktisk er ferdig med han. Dette har heller ikke din kjæreste som du har nå fortjent.
    Gutt Des.2006 Jente nov.2008 ,Jente aug 2012

Innmeldt
    Mar 2012
    Poengstyrke
    0

Heia
    Ja jeg er enig med de som sier at du ikke burde gjøre det.
    Forstår at du hadde det veldig vondt når du tok aborten alene. Men samtig så gjore det deg sikkert også sterkere.
    En mann som ikke ønsker å stille opp i en slik situasjon er ingen mann. Jeg synes du skal la vær å plag deg selv med å tenk på han.
    Kos deg heller med ny typen. Kan jo hende du får en ny baby.
    Klem

Innmeldt
    May 2011
    Poengstyrke
    0

Sitat Opprinnelig lagt inn av Versailles Se innlegg

Du har rett i at jeg ikke er født i 86

Innmeldt
    May 2011
    Poengstyrke
    0

En liten oppdatering!
    Jeg hadde helt glemt denne tråden, men glad jeg fant tilbake til den. Mulig det er noen som syntes jeg var heeeelt patetisk. Men dette var bare en tanke som jeg luftet der og da.

Jeg må si, nå i ettertid, at jeg er ekstremt glad jeg ikke gjorde det. Han har ny kjæreste som allerede har bebis, så noe sier meg at han ikke klarer å gjøre disse jentene han er sammen med, gravide. Han hadde visst prøvd i mange år med sine eks-kjærester før meg. Så dèt er nok hevn nok i seg sjøl. HAHA! Stakars fyren som ikke har sterke nok spermier. Karma!

Takk for at dere svarte, alle sammen. Det er det beste jeg noensinne har gjort/ikke gjort Er utrolig lykkelig med min nye kjæreste, og blir nok en liten en på oss snart.

Innmeldt
    Mar 2012
    Poengstyrke
    0

Det der forsvinner ikke ut av deg før du lar det. Når han er på den måten du beskriver er han nok ikke lykkelig med seg selv uansett. Kan du ikke la det være straffen hans? Jeg ville gjort mitt beste for å kommet meg videre, for hevn fører ingenting godt med seg.
    Følg meg på bloggene mine

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Stikkord for denne tråden

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •