Viser resultatene 1 til 5 av 5
    Innmeldt
    Jun 2011
    Poengstyrke
    0

Abort eller livsløgn?

Jeg er gravid i uke 6 og er meget usikker på hvem barnefar er.
    Jeg hadde ubesk. samleie med en bekjent og innså at dette var innen eggløsningsperioden. Jeg tok en angrepille innen 12 timer.
    Senere samme helg fant jeg og min eks (nå kjærste) sammen igjen og hadde sex. Dumme meg tenkte at siden jeg hadde tatt angrepillen var toget gått.
    ( Dette var en meget forvirrende helg og jeg har aldri hatt ubeskyttet sex før)
    Så fant jeg ut for en uke siden at jeg er gravid.
    Min kjæreste vet om graviditeten, men tror naturlig nok at han er barnefar, men han sier han ikke er klar til å bli far, men vil ikke presse meg til noe.
    Min magefølelse( og det jeg har googlet meg til) tilsier at det er min venn som han være far. Dette er en person jeg ikke ønsker i livet mitt, vi har ingen kontakt og han er ikke "pappa"-materieale grunnet selvpåførte livsstilsykdommer.
    Jeg elsker kjæresten min med hele meg og det vrir meg i filler det jeg har gjort. Det er han jeg vil ha dette med.

I helgen hadde jeg en blødning, var på legevakten, men de kunne ikke si sikkert om jeg hadde mistet eller ei. Så jeg skal til min fastlege i morgen.
    Jeg har tenkt mye i helgen og tror at det beste er å velge dette barnet vekk. Jeg kan ikke starte en livsløgn nå som jeg og min kjæreste begynner livet vårt sammen igjen.

Værsåsnill, kan noen som har vært i nærheten av det samme fortelle meg at dette er det klokeste for alle parter?

Innmeldt
    Jan 2005
    Poengstyrke
    87

Sv: Abort eller livsløgn?

En kinkig situasjon høres det ut som, men det høres for meg også ut som at du er rimelig sikker i din sak, men trenger en bekreftelse fra andre om at dette er "lovlig" Om dette ikke er noe du vil, så er det til syvende og sist ditt og evt din kjærestes valg.
    Kan vel ikke gi noe annet råd enn å følge "magefølelsen" din, lykke til og håper du finner ut hva som er det beste for deg.
    05 07
    Det er ikke statisk å være menneske.

Innmeldt
    Feb 2005
    Hvor
    Rogaland
    Poengstyrke
    117

Om verken du eller kjæresten din er klar for barn nå, har dere vel alltids muligheten senere.

Det er ingen skam å ta en abort, og noen gang passer det bare ikke med barn.
    Følg magefølelsen du.

Og skulle du velge å beholde barnet, kan du ikke lyve. Da må du fortelle sannheten til begge potensielle barnefedre.
    Mamma.

Innmeldt
    Aug 2003
    Hvor
    OSLO
    Alder
    38
    Poengstyrke
    500

Kanskje en samtale med Amatea kunne vært til hjelp?
    De kan jo hjelpe deg å sortere litt tanker og følelser om du er usikker på hva du vil gjøre.
    Hannah 12.02.2004 Christoffer 13.06.2008
    Pluggen 04.12.1998 - 16.08.2011 .....

Dagbok .... Sytråd...... LiVe design........LiVe-Design på facebook

Innmeldt
    Aug 2011
    Poengstyrke
    0

Jeg ville ha snakket med kjæresten, forklart han ærlig hva som er situasjonen. Dere var tydeligvis ikke sammen i det andre tilfellet... Du er tydeligvis inne på tanken om å ta abort, så da kan du jo bli positivt overraska over hva kjæresten din tenker og. Det kan jo selvfølgelig skade deres forhold, men det kan og gjøre dere sterkere. Til syvende og sist er det uansett ditt valg, og din magefølelse som skal følges... Skjønner at det ikke er enkelt.
    Kanskje en samtale og undersøkelse hos lege kan hjelpe deg å finne ut av det?
    Krysser fingre for deg uansett

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Stikkord for denne tråden

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •