Side 1 av 2 12 SistSist
Viser resultatene 1 til 25 av 44
    Innmeldt
    Nov 2002
    Hvor
    Eina
    Alder
    39
    Poengstyrke
    500

Hadde du en "dilla" da du var gravid?

Neon som har opplevd å ha "dilla" på sepesielle matvarer, eller verre - ikke spiselige saker - mens du var gravid?

Noen ting du vanligvis liker og mistet helt appetitten på?
    Mamma til 3: Gründer, redaktør og fagansvarlig for Mammanett.no

Innmeldt
    Jan 2004
    Alder
    32
    Poengstyrke
    500

Sv: Hadde du en "dilla" da du var gravid?

Med Oda hadde jeg dilla på Kick (sånn lakris ja) - så ille at jeg sto opp midt på natta for å gå på bensinstasjonen som lå vegg i vegg...
    Med Andreas hadde jeg heldigvis en mye sunnere dille - kylling. Det var eneste maten jeg hadde lyst på, så hadde det ikke vært for at jeg hadde to andre å ta hensyn til med mat, så hadde jeg levd på kyllingfilet i 8 måneder...

Ting jeg vanligvis liker?! Med Oda tålte jeg ikke hverken lukta eller smaken av junkfood, og den gangen likte jeg jo det rimelig godt... Med Andreas hadde jeg generelt ikke lyst på noe anna enn kylling, så det vil jo si at det aller meste jeg vanligvis liker ga meg totalt motby de månedene.

(Verste historien jeg har hørt om pica var ei som bodde i samme oppgang som mamma og pappa i Oslo. Ho sto med en spiseskje og skrapa murpuss fra veggen i oppgangen...)

Innmeldt
    Jul 2007
    Poengstyrke
    500

I siste svangerskap var det Hockey pulver for alle penga.. Handla det HVER gang vi var på butikken, og alltid 2-3stk i slengen. Og brødskive med banan og smør på.. (Husker godt da samboern måtte kjøre på 3forskjellige bensinstasjoner en søndag´s kveld fordi jeg MÅTTE ha banan)

I første svangerskap så tålte jeg ikke tanken på kinamat.. Noe jeg vanligvis kunne levd på hver bidige dag..

Innmeldt
    Feb 2010
    Hvor
    Nittedal
    Alder
    32
    Poengstyrke
    15

Love Hearts, brokkoli og isbiter var ting jeg ikke klarte meg uten. Love Hearts først pga ekstrem halsbrann, men når de sluttet å hjelpe mot det så var jeg hekta. Men jeg har ikke spist det siden, har ikke lyst på en gang. Brokkoli måtte jeg ha nesten hver dag, så middagene ble planlagt ut fra det. Isbiter kom først i siste trimester, men da stoppet vi støtt og stadig innom McDonalds bare for et krus med isbiter.

Jeg er vanligvis veldig glad i champignon, og har det til alle middager der det passer. Men det orket jeg ikke i det hele tatt. Jeg syns det smakte helt forferdelig. Jeg var superglad når jeg spiste det igjen etter fødsel og syns det var godt igjen.

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    28
    Poengstyrke
    45

tomatskall biggrin
    jeg digget tomat men pga kvalme så orket jeg ikke konistensen så jeg tok ut det inni.. skikkelig økonomisk biggrin

Innmeldt
    Aug 2010
    Poengstyrke
    0

i mitt første var det appelsiner, ca en kg om dagen. i mitt andre var det potetmel blanda med litt vann ( måtte drikke cola for å løsa opp forstoppelsen), Mitt tredje med var det det som jeg kom på der og da, og mengder av det.

Innmeldt
    Aug 2004
    Poengstyrke
    83

Da jeg venta minstemann hadde jeg skikkelig dilla på økologiske gullerøtter. Jeg var helt avhengig og kjente et sug etter gullerøtter - men de måtte helst være økologiske. Når jeg spiste dem, følte jeg meg helt salig og tenkte at det må være sånn det er å ha røyksug. Mannen skrelte to gullerøtter til meg mens jeg spiste frokost så de skulle være klar med en gang jeg var ferdig. Da tok jeg dem med meg og satte meg i godstolen og nøt hver bit.
    Jeg hadde en grense for meg selv på 6-7 gullerøtter om dagen. Jeg kunne glatt spist flere hvis jeg hadde gitt meg selv lov. Jeg måtte alltid ha flere poser liggende i kjøleskapet. Hvis jeg ble fri, var det helt krise.

Jeg så for meg at jeg aldri kunne klare meg uten disse gullerøttene, og første dagene etter fødselen hadde jeg det samme suget som før, så mannen kjøpte tre poser til meg som lå på bordet på barselhotellet. Det rare var at allerede dag 2 etter fødselen var "gullerotsuget" borte. Jeg har nå et helt normalt forhold til gullerøtter.

I mitt første svangerskap hadde jeg ikke en like sterk dille, men jeg var ganske hekta på persille.

Noe jeg avskydde som pesten da jeg var gravid første gang, var sopp. Jeg ville brekke meg bare noen sa ordet sopp. I mitt andre svangerskapt kunne jeg ikke tenke meg å drikke Pepsi Max, noe jeg ellers er veldig glad i.
    Sist endret av Sofiemor; 01-07-11 kl 14:55.

Innmeldt
    Feb 2010
    Hvor
    Ringerike
    Poengstyrke
    19

Jeg hadde dilla på Brownis fra 7elleven hadde litt over 1 time å kjøre for å komme til nærmeste 7elleven, så når jeg var på kontroll i Lillehammer kjøpte jeg et lass hver gang
    05.11.10 04.01.12 http://villavestli.blogg.no/

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Bergen
    Alder
    24
    Poengstyrke
    8

jeg hadde dilla på kaldt vann av alle ting jeg drakk 9 liter om dagen, og fikk streng beskjed av jm om å kutte ned ganske mye

Innmeldt
    Aug 2004
    Poengstyrke
    83

Sitat Opprinnelig lagt inn av anabel Se innlegg
    jeg hadde dilla på kaldt vann av alle ting jeg drakk 9 liter om dagen, og fikk streng beskjed av jm om å kutte ned ganske mye

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    28
    Poengstyrke
    45

Det husker jeg godt anabel! Trodde du hadde skrevet feil da du sa hvor mye vann du drakk!

Innmeldt
    Feb 2007
    Poengstyrke
    35

Nei! Litt skuffet!

Men jeg hatet lukten av sambo og mat. Ekstremt god luktesans. Det var litt trist egentlig..
    DES 2009 |JULI 2013

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Bergen
    Alder
    24
    Poengstyrke
    8

Sitat Opprinnelig lagt inn av ca_zzy Se innlegg
    Det husker jeg godt anabel! Trodde du hadde skrevet feil da du sa hvor mye vann du drakk!

Innmeldt
    Aug 2011
    Poengstyrke
    0

Gravid nå og har fullstendig dilla på sort halvmåner,sånn smågodt. Må kjøre halve byn rundt for å få tak i de

Innmeldt
    Dec 2010
    Hvor
    Vestlandet
    Poengstyrke
    4

Er ikke så veldig langt på vei, og har ikke merket noe særlig til sug etter matvarer. Men matrett derimot. Hvis det var opp til meg hadde vi spist taco hver eneste dag! Det smaker himmelsk godt etter at jeg ble gravid!

Innmeldt
    Aug 2011
    Poengstyrke
    3

Re: Hadde du en "dilla" da du var gravid?

Var helt gal etter bløtkokte egg! Og det er jo ikke helt bra å spise masse egg hver dag akkurat..

Innmeldt
    Oct 2011
    Hvor
    Nord-Trøndelag
    Poengstyrke
    0

Var veldig plaget med oppkast i alle 9 mnd av svangerskapet, men jeg måtte ha Eventyrbrus. Eventyrbrus er noe av det desidert verste jeg drikker, men de 9 mnd var det himmel

Ble skikkelig dårlig av lukta av bacon og stekt mat.. Kjenner det fortsatt den dag i dag når vi går inn på ett gatekjøkken, blir skikkelig kvalm og mister totalt matlysten, og det er 2 1/2 pr siden Lilly ble født :P

Innmeldt
    Jul 2011
    Hvor
    Trøndelag
    Poengstyrke
    5

Diller på juice. De der plastflaskene med grønn kork. Jordbær & lime, appelsin, appelsin & jordbær...mmmm! Og kaffe! Jeg har klart å motstå den verste kaffedilla da, og holdt meg til én kopp om dagen. Men nå har jeg oppdaget koffeinfri kaffe, så nå går vel alle hensyn overbord. Og så har godterismaken min forandret seg. Jeg må ikke spise godteri hele tida, men når jeg gjør det skal det være surt. Deilig sure lepper, snører, fisker, hva som helst! Spiser nesten ikke sjokolade, bare sure ting! Hører det er vanlig når man venter gutt, kanskje det stemmer.

Innmeldt
    Oct 2011
    Poengstyrke
    7

Ingen diller for øyeblikket. Men i de i uke 6-12 var jeg veldig kvalm og tanken på sjokolade, som er min største last, gjorde meg enda mer kvalm... Så da var det utrolig godt med husmannknekkebrød med hvitost på toppa med tomat og rosmarinsalt.... Var veldig fornøyd med at jeg hadde lyst på noe som var relativt sunt om ikke annet!

Innmeldt
    Feb 2010
    Hvor
    Ringerike
    Poengstyrke
    19

Tyrkisk Pepper drops med 7 up brus til

Innmeldt
    Jun 2011
    Hvor
    Gol
    Poengstyrke
    0

Masse isbiter i slutten av svangerskapet som jeg er nå!Må bare ha det.Og kaldt vann og lukten av bensin og diesel.nam!Og tennbrikketter mye rart man får får seg når man er gravid.

Innmeldt
    Nov 2008
    Poengstyrke
    32

Første gang stappet jeg i meg ostesmørbrød til den store gullmedaljen!

Denne gangen er det fransk hot dog! I motstning til første gang har jeg aversjoner mot en del ting, ikke klarer jeg kaffe, ikke lettbrus og ikke hvitløk.. Eller går vel det meste ned..

Innmeldt
    Feb 2010
    Hvor
    Ringerike
    Poengstyrke
    19

Ostesmørbrød ja! Det hadde jeg glemt har spist det i noen mnd nå

Innmeldt
    Aug 2004
    Poengstyrke
    83

Sitat Opprinnelig lagt inn av Becca82 Se innlegg
    Ostesmørbrød ja! Det hadde jeg glemt har spist det i noen mnd nå
    Samme her!

Innmeldt
    Oct 2009
    Hvor
    Trøndelag
    Poengstyrke
    21

Det er en stund siden men jeg hadde helt ANTI på blandet mat (lasagne, gryteretter osv) det som er så rart er at M har alltid vært sånn og nekter å spise blandet mat..
    Jeg mista også smaken på kaffe enda jeg var skikkelig kaffekjerring før graviditeten og måtte kompensere med grønn te.
    Jeg greide heller ikke å spise egg (jeg så for meg at jeg åt et foster og hadde ganske mange gråtetokter over stekte og kokte egg) og greide ikke å spise kjøtt hvor jeg så "fibrene".

Jeg har aldri likt tomater men i svangerskapet åt jeg cherrytomater som drops... kuttet i to og strødd med salt og sukker.
    Jeg hadde også gulerotkick, men det MÅTTE være sånne med gresset på... de andre var bare ikke gode.
    og smør... rett fra pakken...
    og Farris... jeg drakk litersvis med farris.
    det gikk litt sånn i bølger, men jeg måtte stoppe meg selv og tenke litt den dagen jeg fant meg selv på kne ute på plena mens jeg spiste kløver...
    og så hadde jeg en uke da jeg fikk et helt vanvittig sug etter øl. Heldigvis hadde vi noen 6 pakker med alkoholfritt liggende, men jeg har aldri smakt noe så godt som den clausthaleren...
    De fleste dillene gikk bort da jeg fikk jerntillegg fra Jordmor...
    Bloggen min

Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse.

Side 1 av 2 12 SistSist

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •