Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultatene 26 til 44 av 44
    Innmeldt
    Aug 2011
    Hvor
    østfold
    Poengstyrke
    4

Sv: Hadde du en "dilla" da du var gravid?

i begynnelsen av svangerskapet var jeg så kvalm hele tiden og bare gikk rundt å brakk meg, det eneste som hjalp var farris med sitrongress å lime, så fikk jeg dille på druer og kamfer drops. to uker for S kom så hadde jeg også dille på clausthaler

hadde kjempe god luktesans hele svangerskapet, men verst i begynnelsen, klarte ikke å gå forbi hyllene i butikken der hvor det var vaskemiddel så måtte gå inn utgange. (ved kassene) det verste var da jeg gikk rundt å brakk meg, men det hørtes ut som om jeg gjore det bare mot folk som gikk forbi meg. :/

37896 Gjest

Wienerbrød og agurk! Ikke sammen altså. :P
    Jeg husker jeg sto opp kl 05 en morgen for å bake wienerbrød. Klarte ikke å vente til butikken åpnet kl 09.
    Folk trodde antakelig at det hadde klikka for meg..

Innmeldt
    Sep 2012
    Hvor
    Østlandet
    Poengstyrke
    4

Hadde dilla på kick og pecanwienerbrød med min første (spiste det hver dag til legen sa stopp). De to andre hadde jeg ikke noen dilla med som jeg husker, men var gravid to ganger i fjor hvor jeg fikk dilla på brie og oliven og spiste det hver dag. I fjor var nemlig brie fra pasteriusert melk trygt - iallefall i andre land. Begge endte i SA og jeg ble etterhvert veldig allergisk mot oliven. Spiste litt brie de første ukene nå også helt til jeg fikk vite at det var fy-mat. Spiste ikke så mye da, for jeg har ikke så lyst på det mer, selv om jeg har spist det hver dag i ett år nå. Håper det går bra og at all fy-maten er litt hysteri.

Innmeldt
    Aug 2003
    Hvor
    OSLO
    Alder
    38
    Poengstyrke
    500

Jeg hadde ikke en spesiell ting jeg fikk dilla på.

Med Hannah smakte all salat og mange grønnsaker metall.
    Sitrusfrukter gikk bra, men resten fristet ikke.
    Jeg var kjempesugen på junkfood og godterier.

Med Christoffer derimot fristet ikke det usunne i det hele tatt.
    Da var det frukt heller enn godterier, og maten var sunn med masse grønnsaker, salater osv.

(Og slik er ungene enda. Hannah vil ha junkfood, mens Christoffer vil ha husmannskost...)
    Hannah 12.02.2004 Christoffer 13.06.2008
    Pluggen 04.12.1998 - 16.08.2011 .....

Dagbok .... Sytråd...... LiVe design........LiVe-Design på facebook

Innmeldt
    Jun 2012
    Hvor
    Stavanger
    Poengstyrke
    0

Jeg var så mye kvalm i begynnelsen, at jeg drakk bare mye vann og spiste en del salt. Det som virket mot kvalme var svensk Haribo-lakris godteri. De var såååå gode men etter uke 12 har jeg bare spist grønnsaker og frukt. Jeg kan stå opp om kvelden for å spise perletomater(diss har blitt mine bestevenner de siste 2 mnd), å spiser hele boksen! Så ser jeg på boksen etterpå, å kjenner at jeg faktisk blir litt lei meg, siden det ikke går ann å få tak i nye før dagen etter. Heldigvis liker ikke samboeren min tomater, så jeg får ha de for meg selv Har vi besøk gjemmer jeg de vekk, for jeg vil absolutt ikke dele med meg. Fruktsalater med vaniljekesam er det beste jeg kan bli servert! Det er rett og slett helt himmelsk.

De tingene jeg ikke har tålt i det hele tatt er lukten av junk food, lukten som er inne på bensinstajonene og lukten av jean paul manne parfymen(den som alle menn brukte for noen år siden).

Innmeldt
    May 2010
    Alder
    27
    Poengstyrke
    16

Hadde ikke dilla på noe.

Det meste var godt.

Innmeldt
    Apr 2008
    Hvor
    Bergen
    Alder
    32
    Poengstyrke
    36

I første svangerskap var det gullerøtter, eple, snickers is og lollipop. Samt litt lakris i begynnelsen.
    I andre svangerskap var det ikke helt det samme suget, men var litt med på søte gjærprodukter synes jeg å huske.

Nysgjerrig på hva det eventuelle neste svangerkap bringer med seg.
    Rocketrollet.2009.
    Bøllefrøet. 2011.
    Lille musen 2013.

Innmeldt
    Dec 2012
    Hvor
    Bømlo
    Poengstyrke
    2

Med mitt første svangerskap hadde eg dilla på sjampinjong. Bare måtte ha det til alt is var eg også hekta på en periode. Kjøtt var neinei, å kjøttdeig var værst. Ble kvalmen bare av lukten :/

Innmeldt
    Apr 2013
    Hvor
    Siljan
    Alder
    22
    Poengstyrke
    2

Hihi.. Med førstemann( gutt ) hadde jeg dilla på jordbær og iste lime. Måtte ihvertfall ha ei pk jordbær hver dag! Er kun i uke 8-9 nå, så ikke noe dilla foreløbig, blir spennende se

Men strever med å takle de meste av lukter. Spesielt brød, fysj a meien! :P

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Trondheim
    Alder
    30
    Poengstyrke
    18

Sjokolademelk! Må ha det bare må ha det.
    Pizza er også den beste middagen jeg kan få servert, men klarer fint å gå en stund uten altså (bortsett fra en periode helt i begynnelsen av svangerskapet da kvalmen herjet som verst. Da fikk jeg nesten ikke ned noe annet enn pizza ).
    Is - helst lollipop eller friskis er også en stor favoritt.

Innmeldt
    Oct 2009
    Hvor
    Arendal
    Poengstyrke
    5

Jeg har ofte lyst på vannmelon
    Nam, nam nam

Innmeldt
    Feb 2007
    Poengstyrke
    35

Appelsiiiin - blir kalt appelsindama på jobb!
    DES 2009 |JULI 2013

Innmeldt
    Oct 2009
    Hvor
    Arendal
    Poengstyrke
    5

Kunne gjerne spist softis hver dag!! Kjenner en trang bare..men har stått imot enda..har ikke hat en eneste en, men tror jeg kommer til å sprekke snart! :-P

Innmeldt
    Apr 2013
    Poengstyrke
    0

No når eg er gravid, så er eg dilla på tomatsuppe.

Innmeldt
    May 2013
    Poengstyrke
    2

Sitat Opprinnelig lagt inn av Sofiemor Se innlegg
    Samme her!
    ostesmørbrød her også. Kanskje det er kalsium vi manglet?

Innmeldt
    Nov 2012
    Hvor
    Trondheim
    Poengstyrke
    2

Sitat Opprinnelig lagt inn av Lilita Se innlegg
    Kunne gjerne spist softis hver dag!! Kjenner en trang bare..men har stått imot enda..har ikke hat en eneste en, men tror jeg kommer til å sprekke snart! :-P
    Softis ja! Tenker på det hver dag, flere ganger om dagen Men foreløpig ikke spist en eneste en Så får vi se hvor lenge det går før vi sprekker. Enda mer fristende nå når det er mer summer-feeling ute (ihvertfall her)
    Ellers spiser jeg minst ei kurv med jordbær hver dag og sjokolademelk har vært en favoritt igjennom hele svangerskapet

Innmeldt
    Nov 2012
    Poengstyrke
    3

Kick, økologiske grønne oliven, melk og cola bare må jeg ha, helst hver eneste dag....Orker ikke tanken på bacon....Ellers er jeg utrolig matlei og hadde fint kunnet bare droppe å ete hvis det var en mulighet...

Innmeldt
    Feb 2007
    Poengstyrke
    35

Is og sjokolade! Huff og huff...
    DES 2009 |JULI 2013

Innmeldt
    Oct 2009
    Hvor
    Trøndelag
    Poengstyrke
    21

VANN! Iskaldt vann fra springen! jeg får ikke nok... på lørdager pleier jeg å unne meg et glass brus eller to, og jeg liker til vanlig ikke saft så det drikker jeg aldri... men nå går det på utrolige mengder vann... vi har en sånn 2 liters plastmugge og her en dag fant jeg ut at jeg skulle telle hvor mange ganger jeg fylte den opp. Jeg fant ut at jeg midt i eksamenslesinga drakk 5 liter mellom frokost og middag i tillegg til at jeg drakk tre store glass vann til middagen og tømte mugga en og en halv gang utover kvelden. Håper det ikke er skadelig!!!
    Bloggen min

Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse.

Side 2 av 2 FørstFørst 12

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •