Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultatene 26 til 40 av 40
    Innmeldt
    Jan 2004
    Alder
    32
    Poengstyrke
    500

Sv: Når tok DU sist celleprøve?

Sitat Opprinnelig lagt inn av merethe80 Se innlegg
    Jeg tok celleprøve da jeg fikk satt inn spiral i juni 2009. Planen var ny celleprøve til neste sommer, men nå må jeg til gyn for å sjekke spiralen og da tar jeg celleprøve i samme slengen og slipper ha fastlegen til å gjøre det.
    Syntes det er lettere gå til gyn å ta celleprøve enn å ta celleprøve hos fastlegen Fastlegen treffer jeg så ofte, mens gyn blir bare opp i stolen og så ut igjen.
    Det er sant... Fastlegen min har gynokologisk spesialisering hun da, så da føler jeg meg rimelig trygg der. Er jo aldri hos legen ellers uansett! Men å gå til en som er spesialist er jeg veldig for!

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    34
    Poengstyrke
    59

Sitat Opprinnelig lagt inn av Line-mor Se innlegg
    Det er sant... Fastlegen min har gynokologisk spesialisering hun da, så da føler jeg meg rimelig trygg der. Er jo aldri hos legen ellers uansett! Men å gå til en som er spesialist er jeg veldig for!

FAstlegen jeg hadde før var veldig flink til å kontrollere når du var innom, når siste celleprøve var tatt. Var helt greit når hun tok for såg henne kunn i svangerskapene og aldri ellers.
    Legen vår nå ser jeg en god del mer. Med fire barn hvor to har astma så treffer vi han ofte. Blir ikke mindre legebesøk når jeg omtrent bor på legekontoret med bare meg, og legebesøk med barna kommer utenom igjen
    Legen vår er så ung også, jevngammel med meg, så føler det blir helt feil å opp i stolen hos han
    Mamma til 4
    9 år ​7 år
    6 år 5år

Innmeldt
    Jan 2004
    Alder
    32
    Poengstyrke
    500

Sitat Opprinnelig lagt inn av merethe80 Se innlegg
    FAstlegen jeg hadde før var veldig flink til å kontrollere når du var innom, når siste celleprøve var tatt. Var helt greit når hun tok for såg henne kunn i svangerskapene og aldri ellers.
    Legen vår nå ser jeg en god del mer. Med fire barn hvor to har astma så treffer vi han ofte. Blir ikke mindre legebesøk når jeg omtrent bor på legekontoret med bare meg, og legebesøk med barna kommer utenom igjen
    Legen vår er så ung også, jevngammel med meg, så føler det blir helt feil å opp i stolen hos han
    Ser den!

Innmeldt
    Aug 2003
    Hvor
    I det røde huset!
    Poengstyrke
    139

Jeg fikk også brev her om dagen, men det var ang. at man kunne reservere seg mot å stå i det registeret.

Jeg har tatt cellprøve hver gang jeg har fått påminnelse i posten jeg. Er vel kanskje en par år siden sist tror jeg.
    Mamma til Sara 2000 og Adrian 2006 Blogg

Innmeldt
    Jun 2009
    Poengstyrke
    5

Er vel snart 1 år siden..

Burde sikkert tatt oftere siden det har vært i familien.
    *Maja*

Innmeldt
    Apr 2008
    Hvor
    Bergen
    Alder
    31
    Poengstyrke
    36

Jeg tok rett før jeg ble gravid med storebror. Tror faktisk fastlegen min tok nå på 6 ukers kontrollen, usikker. Han snakket om det iallefall.
    Rocketrollet.2009.
    Bøllefrøet. 2011.
    Lille musen 2013.

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    28
    Poengstyrke
    45

Jeg fikk min første innkallelse da jeg gikk gravid så jeg har drøyd det siden jeg har tatt før... nå har ikke jeg hatt 6 ukers kontrollen enda mdn skal bestille snart og da skal jeg ta...

Innmeldt
    Jan 2008
    Hvor
    Australia
    Poengstyrke
    19

Har aldri tatt celleprøve eller hatt en GU...

Må vel få tatt en celleprøve snart...
    http://needlenail.blogspot.co.nz/ -Min sy-blogg.

Innmeldt
    Aug 2010
    Alder
    30
    Poengstyrke
    14

Det er vel litt tid før jeg skal ta ny tenker jeg, pleier å passe på slike ting.

Innmeldt
    Jul 2011
    Poengstyrke
    3

Jeg tok celleprøve samtidig som ordinær ul. Altså 19+1. Det er visst vanlig her. Men så har jeg fjernet noe 2 eller 3 ganger også, så greit å få det gjort uansett.

Innmeldt
    Dec 2005
    Poengstyrke
    58

For 2 eller 3 år siden. Det er kansje på tide å ta en ny.

- 07.06.2001 -10.10.2006 -28.12.2012

Innmeldt
    Nov 2005
    Hvor
    oppland, i ett søtt rødt hus
    Poengstyrke
    87

Jeg har en gang i året jeg, syntes det er helt ok jeg!!
    Sladrer med Kristine85,Niniel, Isiflow,T@, ,Lilith, Lillelisa,Seyonne, og Verpesjuk

Innmeldt
    Apr 2010
    Hvor
    Oslo
    Alder
    33
    Poengstyrke
    31

Fro 4-5 mnd siden, tror jeg det var.
    Ble konisert i fjor sommer, så har hatt ganske tett med kontroller etter det. Heldigvis har det ikke vært noen forrandringer i ettertid, men vil virkelig ikke slurve med det der!
    Etter fire år og to IVF fkk vi verdens fineste frøken! Og nå får vi jammen en liten overraskelse også!
    ​​​

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Oslo
    Poengstyrke
    9

Tok når jeg satt inn hormonspiral for ca. 2 mnd siden.
    Mamma til verdens herligste jente

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Bergen
    Alder
    29
    Poengstyrke
    29

Jeg tok på første svangerskapskontroll. Legen min sa at det var best å ta den før U12. Han trodde ikke han hadde fått med nok greier til en prøve, så da sa han at vi evt skulle sende meg til en spesialist for å ta prøven siden jeg da ville være over 12 uker på vei.
    Har fått brev en gang. Men både legen og kontordamene på mitt legekontor er veldig flinke å spørre om det er lenge siden siste prøven. Virker som om de har fokus på å minne på pasienter slikt

Lusen Loppen

Side 2 av 2 FørstFørst 12

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •