Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: Frustrert!

Innmeldt
    Mar 2011
    Hvor
    Østfold
    Poengstyrke
    0

Frustrert!

Hei!
    Jeg er ikke FrkLykkelig akkurat nå..
    Forrige uke skrev jeg et innlegg her fordi jeg hadde tatt 2 tester som var svak positiv og trengte litt hjelp med å tolke det. Etter det har jeg tatt to hjemmetester til og en hos legen, alle svak positiv.
    Når jeg tok test hos legen på tirsdag (4.okt) og tok testen hadde jeg blødd litt tidligere på dagen, fikk også bekreftet dette av legen da det var litt blod i urinen. Etter at jeg kom hjem igjen fra legen begynte jeg å blø masse. Jeg hadde vondt under magen og det ble verre og verre, og etter ca to timer fikk jeg kramper som kom og gikk i 3-4 timer. Samtidig som jeg bødde. Og jeg skjønte kjapt at jeg spontanaborterte. Så jeg ringte legen igjen samme dag for å fortelle, da fikk jeg beskjed om å komme neste dag og ta en blodprøve så skulle jeg få komme inn til legen etter det.
    Så neste dag (5.okt) dra jeg til legen og henviste meg i skranken da jeg ikke hadde fått en bestemt time. Da sa de at jeg måtte dra på sykehuset og ta prøven der fordi de var underbemannet, når jeg spurte om jeg skulle komme tilbake for å komme inn til legen for å snakke om den mulige aborten fikk jeg bare et nei. Frustrert dro jeg til sykehuset og tok blodprøven, jeg spurte pleieren om når jeg kunne forvente et svar, og hun sa at legen ville nok ha de dagen etter.
    Så idag ringte jeg legen (6.okt) for å høre hva svaret var. De sa at jeg ikke ville få svar før neste uke. Så sa jeg (IGJEN) at jeg hadde muligens hatt en spontanabort og om ikke jeg burde få snakke med legen min. (Jeg har lest/hørt over alt om at hvis man blør under svangerskapet skal man kontakte lege med en gang for en undersøkelse). Da fikk jeg beskjed om at dette ikke var nødvendig, jeg måtte bare vente på svar fra prøvene.

Så nå er jeg frustrert, føler at jeg ikke blir hørt og tatt alvorlig. Hvis jeg hadde en abort på tirsdag, hva viser prøven da fra onsdag??? Og burde jeg ikke få ta en ultralyd-/gynekolog undersøkelse for å sjekke at jeg ikke er gravid og at alt er kommet ut. Vil ikke ha noen infeksjoner :/

Noen som har erfaring med dette? Alt dette er første gang for meg, aner ikke hva jeg skal gjøre og er veldig frustrert, redd og lei meg

Er forresten de i skranken jeg alltid har snakket med på telefon, og de har ment at det ikke er nødvendig for meg å bli satt over til legen min..
    Sist endret av FrkLykkelig; 06-10-11 kl 13:22.

Innmeldt
    Jul 2006
    Hvor
    Sunnmøre
    Alder
    30
    Poengstyrke
    21

Sv: Frustrert!

Dette høres helt forferdelig ut, det er IKKE slik det skal være!
    Jeg hadde en svak blødning i uke 15, og fikk komme inn til lege på dagen. Da fant de heldigvis hjertelyd, så de avventet med å sende meg til sykehuset for videre undersøkelse og ultralyd. Men dersom de ikke hadde funnet hjertelyden, sa legen at jeg hadde fått komme på sykehuset allerede neste dag. Dette var standard prosedyre for alle gravide som kom inn med blødninger.

Finnes det ingen "omveier" du kunne tatt? Hvis du absolutt ikke får noen som helst hjelp på legekontoret, ville jeg prøvd meg på legevakta til sykehuset, eller noe slikt. Du skulle absolutt vært undersøkt og fått snakke direkte med en lege om dette.

Innmeldt
    Mar 2011
    Hvor
    Østfold
    Poengstyrke
    0

Ja, jeg og mener at jeg burde fått snakke med legen min. Har lurt på om jeg ikke skal ringe legevakta og høre med de, kanskje de er litt mer samarbeidsvillige.. Jeg er veldig førnøyd med legen min, men de som jobber i skranken er ikke samarbeidsvillige, er ikke første gang de er ufølsome.. Jeg veit ikke hvor langt jeg er/var på vei, men ca 2-3 uker tipper jeg.. Er rimelig frustrert..

Innmeldt
    Mar 2011
    Hvor
    Østfold
    Poengstyrke
    0

har vært på legevakta nå. de kunne desverre ikke henvise meg til ultralyd hos gynekolog da jeg ikke hadde mye blødninger og ikke vondt i magen. han anbefalte meg å ta kontakt med en privat gynekolog imorgen hvis jeg ikke fikk akutt vondt i magen iløpet av kvelden/natten/morgenen.. kommer nok til å ringe sykehuset imorgen og si jeg har vondt i magen da det er veldig dyrt å dra til en privat. men må jeg så gjør jeg det. føler meg litt bedre nå som jeg har fått snakke med en lege

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Stikkord for denne tråden

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •