Viser resultatene 1 til 10 av 10
    Innmeldt
    Oct 2011
    Hvor
    Asker
    Alder
    34
    Poengstyrke
    0

Besvimer og kaldsvetter på natta

Hei, jeg er nå 5+1. Det har skjedd to ganger ila de siste 8 dagene at jeg våkner om natta ca 3 timer etter jeg har lagt meg med mensmurringer / press i underlivet. Jeg går opp på do da begynner jeg å bli svimmel og jeg kjenner at det begynner å svartne for meg. Jeg kaldsvetter så det renner av meg. Må sitte å vente litt til jeg får hentet meg inn å klarer og komme meg tilbake til senga. Den første gangen måtte jeg ha hjelp av sambo fordi jeg falt i gulvet på veien. Må be samboeren hente en håndduk jeg kan ligge på fordi jeg er helt våt av svette.

Jeg spiser og drikker normalt og er ikke spesielt rammet av kvalme. Merker bare at matlysten er veldig ustabil, blir fort sulten, men ofte fort mett igjen også.

Kan det være lavt blodtrykk eller jernmangel? Er det farlig å gå på trening dagen etter man har opplevd dette?

Har ikke vært på svangerskapskontroll enda, men kommer til å ringe jordmor på mandag.

Første gangen jeg er gravid, er av og til litt svimmel på dagtid når jeg reiser meg, men ikke så mye at det er plagsomt.

Innmeldt
    Jan 2010
    Hvor
    Vestfold
    Poengstyrke
    26

Sv: Besvimer og kaldsvetter på natta

Ta kontakt med jordmoren din!

Drikker du nok væske?

Innmeldt
    Apr 2007
    Poengstyrke
    18

Hvis det er lavt blodtrykk som er problemet, så skal moderat trening hjelpe.

Innmeldt
    Oct 2011
    Hvor
    Asker
    Alder
    34
    Poengstyrke
    0

Takk for svar, syns jeg drikker mye men kan sikkert bli flinkere, men må jo på do hele tiden hehe har fått bekreftet lavt blodtrykk ja. Fikk tips av legen om å drikke et glass vann før jeg går ut av sengen på morgenen, salte maten ekstra og reise meg rolig og moderat trening ja

Innmeldt
    Jan 2010
    Hvor
    Vestfold
    Poengstyrke
    26

Ha en flaske vann og noen salte kjeks ved sengen, så får du i deg noe før du står opp!

Håper du blir bedre!

Jeg hadde skikkelige kvalmeanfall på natten, kaldsvettet masse. Jeg og har lavt blodtrykk.

Innmeldt
    Oct 2011
    Hvor
    Asker
    Alder
    34
    Poengstyrke
    0

Salte kjeks var smart! Takk for tipset, skal kjøpes straks

Innmeldt
    Nov 2011
    Hvor
    Bodø
    Poengstyrke
    3

Såpass ja, sjekket blodtrykket for 3 uker siden og fikk ingen tips for hva jeg skulle gjøre mot lavt blodtrykk. Så her sitter jeg fortsatt med mega migrene og utallige blackouts... jaja, nå vet jeg i hvertfall hva jeg skal gjøre.
    SA Juli 2008
    MA Juli 2010
    Mirakelgutten min - Juni 2012 <3
    MA April 2013

Innmeldt
    Apr 2007
    Poengstyrke
    18

Når dere får beskjed fra legen at dere har lavt blodtrykk, hva har dere i blodtrykk da?

Innmeldt
    Nov 2011
    Hvor
    Bodø
    Poengstyrke
    3

Fikk beskjed på første kontroll. Det fikk jeg faktisk ikke vite. :S
    SA Juli 2008
    MA Juli 2010
    Mirakelgutten min - Juni 2012 <3
    MA April 2013

Innmeldt
    Jan 2004
    Alder
    32
    Poengstyrke
    500

Jeg hadde blodtrykksfall mange ganger om dagen hele siste svangerskap og da besvimte jeg hvis jeg ikke fikk lagt meg ned. Kald drikke og noe søtt fikk meg "oppå" igjen.

Fikk forresten heller ikke vite hva blodtrykket var i fallene. Det ble jo ikke målt. Hadde aldri blodtrykksfall mens det ble målt hos lege/jordmor for da satt jeg jo som oftest rolig. Fallene kom stort sett hvis jeg holdt på med noe - hva som helst...
    - 2004, - 2010, - 2014

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Stikkord for denne tråden

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •