Viser resultatene 1 til 3 av 3

Tråd: B vitamin

Innmeldt
    Jul 2011
    Hvor
    Nordhordaland
    Poengstyrke
    4

B vitamin

Hei hei!! Håper at noen her har litt peiling, eg er gravid i uke 8 og var hos legen på mandag, der hadde eg første svangeskapsjekken og alt dette.. I dag var det brev til meg i posten fra legen. lurte veldig på ka dette kunne være. Der sto det da at det var påvist veldig lav b vitamin i blodet og eg fekk resept på b 6, b 12 og folat, dette er da bare ein tabelett men det tilsvarer alt, skal gå på desse tabelettene i 100 dager. Eg er ei jente som spiser masse fisk, kjøtt, gr.saker og frukt så kan ikkje skjønne korfor eg skulle ha problemer med dette. Har lest ein del om dette på nettet men det er visst ikkje heilt likt når ein er gravid.. Ja eg er veldig trøtt og har ein del mage problemer. Off blir så fryktelig engstelig for alt!! Håper nåken andre kanskje har det samme eller har erfaring???

lillebror 19/06-2012

STOREBROR 05/07-2009

Innmeldt
    Jun 2011
    Poengstyrke
    0

Sv: B vitamin

Jeg kan nok ikke gi deg noe konkret svar på dette, men jeg er i uke 25 og har også vært mye sliten/trøtt samt store problemer med fordøyelse/mage. Fikk svar på blodprøver for noen uker siden og det viste seg at jeg hadde stor mangel på B12 vitamin og lå under ref.verdi på magnesium. Jeg har fått resept på trio b vitaminer og syntes magen fungerer litt bedre etter 2,5 uke på disse tablettene.

Jeg spiser også veldig sunt, så er ganske nyskjerrig på hvorfor jeg har fått mangel på disse vit.

Innmeldt
    Jul 2011
    Hvor
    Nordhordaland
    Poengstyrke
    4

Sv: B vitamin

Eg måtte ringe legen, klarte ikkje og vente lenger. Ho hadde egentlig ikkje nåke konkret svar, men sa at tarmene mine mest sansynelig ikkje tok opp b vitaminer. så derfor trengte eg tilskudd, mest sannsynligvis så var det nok sikkert berre ein forandring i kroppen pga graviditeten og at når barnet var ute ville nok b vitamin verdien i kroppen stige ganske kjapt. Så vi får håpe det. høres ut som vi er i samme stillingen egentlig!

lillebror 19/06-2012

STOREBROR 05/07-2009

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •