Viser resultatene 1 til 15 av 15

Tråd: HJELP!! sa?

Innmeldt
    Dec 2011
    Poengstyrke
    4

HJELP!! sa?

Våknet i natt og gikk på do og der var det litt gjennomsiktig blod.. Og nå når jeg våknet var det bare litt til.. Og nå er det litt brunt..
    (sorry for detaljene)

Testen sa på mandag at jeg var 2-3 uke på vei..
    Hva skjer nå? Mister jeg? Har bare de vanlige smertene, svakt stikk i magen/underlivet som jeg generelt har hadd..

Hadde også litt gjennomsiktig blod og brunt når jeg forventet mensen men da den ikke kom.. Er det vanlig og blø litt i begynnelsen? Hjelp :/

Innmeldt
    Feb 2010
    Hvor
    Et kvitt hus i Møre og Romsdal
    Poengstyrke
    30

Sv: HJELP!! sa?

Det er ikke uvanlig å ha småblødninger i svangerskapet - spesielt i begynnelsen. Ei venninne av meg hadde normal mensblødning de første 3 mnd f.eks. Gjennomsiktig og/eller brunlig blod er uansett ikke et faresignal, ved en SA kommer det like mye som ved en vanlig mens - eller helst mer - og det er mørkerødt og friskt blod med levringsklumper i. For ikke å snakke om smertene som vanligvis følger med en SA.

Det er f.eks helt vanlig å blø litt etter sex i svangerskapet, og slimhinnene kan også finne på å blø litt helt av seg selv, pga de blir tynnere og skjørere i svangerskapet

Jeg tror altså ikke du har noe å bekymre deg for

Innmeldt
    Dec 2011
    Poengstyrke
    4

Åh.. Tusen takk for svar! Fikk litt panikk her, også på julaften av alle dager!
    Har småblødd etter sex ja, syns bare det var skummelt og våkne i natt med litt.

Tusen takk for svar igjen!

Innmeldt
    Feb 2010
    Hvor
    Et kvitt hus i Møre og Romsdal
    Poengstyrke
    30

Alt i orden

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Bedfordshire, England! <3
    Alder
    29
    Poengstyrke
    25

Som Chakka sier så ville jeg kalle det du beskriver for "spotting", noe som er veldig normalt.
    Og som hun også sier så er det en pekefinger regel at om det er brunt blod, så er det gammalt blod, ikke friskt nytt, og kan komme av så mange rare ting.
    Skulle du plutselig begynne å blø friskt blod, og noe som gjør at du må ha innlegg i trusa, så ville jeg tatt kontakt med legen.
    Men så lenge det bare er pitte litt når man tørker seg og det ikke blir mer enn det, helst minde og går bort, så er jeg ganske så sikker på at du slettes ikke trenger bekymre deg.

Jeg hadde noe lignende med minsta i begynnelse, og da også etter sex.

Innmeldt
    Dec 2011
    Poengstyrke
    4

Oh ok.. Ja har litt blod nå og, men ikke friskt blod.. Fikk plutselig mensen lignende smerter så var jeg på do så kom det litt gjennomsiktig blod på papiret..

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Alder
    29
    Poengstyrke
    25

Vist du har antydning til blod, så skal du holde deg unna sex også.
    Bare sånn i tilfellet.

Innmeldt
    Dec 2011
    Poengstyrke
    4

Akkorat det rådet blir jeg ikke til og følge.

Innmeldt
    May 2010
    Alder
    27
    Poengstyrke
    15

Hvorfor ikke? Hvorfor ikke ta de forhåndsreglene en bør ta?

Innmeldt
    Dec 2011
    Poengstyrke
    4

Om man skal holde seg unna sex for å unngå en sa, så hadde nok fleste folk mistet. Er normalt og få små blødninger så lenge det ikke er noen smerter når man har forventet mensen.

Innmeldt
    Jul 2010
    Poengstyrke
    5

Sitat Opprinnelig lagt inn av popit Se innlegg
    Akkorat det rådet blir jeg ikke til og følge.
    Jeg har hatt mine doser med sa`er og ma,og ingen av mine så har jeg blødd mye og jeg har ikke hatt ett snev av smerte.
    Hvis du nå har blødd over tid,så ville jeg fått henvisning til UL,for å sjekke at alt er som det skla inni der.

Jeg har ogsåspottet jeg fra uke 6 pga av muligens lavtliggende morkake,og fikk streng beskjed av gynekologen om å avstå fra samleie frem til uke 12.
    Hvorfor risikere å gjøre ting verre?!

Innmeldt
    Dec 2011
    Poengstyrke
    4

Har ikke blødd over tid, har fådd ca to blodflekker på papir som har vært gjennomsiktig.... Når jeg forventet mensen...

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Alder
    29
    Poengstyrke
    25

Vel jeg gir deg bare råd jeg selv har fått fra JM/Lege jeg da. Når man har antydning til blødninger som ikke kom fra samleie, så sa iallefall mine at da skulle man holde seg unna sex en stund og se om det gikk bedre.
    Men det er jo selvsagt opp til hver enkelt

Men det er jo fordi at OM det skulle være noe "nære på" eller noe lumske greier så er det ikke bra å ha ting pressende oppi der.
    Noe som også er grunnen til at man slutter å sjekke livmortappen når man får positiv test, fordi berøring av den kan faktisk fremheve en SA.
    Sist endret av PreggoInnie; 30-12-11 kl 19:14.

Innmeldt
    Dec 2011
    Poengstyrke
    4

Hadde ikke hadd noe sex når jeg fikk de små blødningene da Så skal vell gå fint!
    Takk for råd

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Alder
    29
    Poengstyrke
    25

for at alt holder seg unna og du får en vakker graviditet!

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Stikkord for denne tråden

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •