Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Så vondt

Innmeldt
    Oct 2011
    Poengstyrke
    3

Så vondt

Jula vår skulle bli perfekt! Vi var over 12 uker på vei og skulle fortelle den gode nyheten til alle som ikke visste noe enda. Lille julaften var vi tilfeldigvis på en ekstra UL-undersøkelse. Gynekologen så noe rart og sendte oss til sykehuset for nærmere undersøkelse. Der fikk vi beskjeden: mest sannsynlig kromosomfeil + en del andre misdannelser. Livet ble snudd helt på hodet. Bare i løpet av noen timer var alt forandret og vi visste ikke om babyen vår ville overleve. I løpet av romjula fikk vi tatt en prøve av morkaken og enda en ny UL viste at hun ikke kom til å overleve. Det hele endte med abort nesten 14 uker på vei. Sykepleieren som tok henne i mot mente at det ville endt i en spontanabort uansett, så vi hadde vel egentlig ikke noe valg. Nå sitter vi igjen, helt tomme og vet ikke helt hvordan vi skal takle de neste ukene. Er det noen som har vært gjennom noe liknende? Jeg var så sikker på at det ville enda i SA hvis noe var feil, men siden alt hadde gått så bra hittil var liksom de tankene borte... Det er så uendelig trist.

Innmeldt
    May 2011
    Poengstyrke
    4

Sv: Så vondt

Så uendelig trist. Føler virkelig med deg. Har ikke vært helt i samme situasjon, men mistet selv i uke 12 i sommer. Fosteret hadde dødd i uke 6-7 ca. Husker det var ett enormt sjokk og følelsene raste rundt i meg i lang tid. Vet det ikke er trøst akkurat nå, men du blir gravid og neste gang går det nok veldig bra. Eneste råd jeg kan gi deg er at du må gi deg selv tid til å sørge. Det er lov å være trist. Snakk om det. Tanker du har. Jeg ble veldig irasjonell en periode og slet med å spise og sove. Men snakk med din kjære, del tanker. Ta en uke eller to sykemelding fra jobb hvis du trenger. Fortell hva du er redd for, hva som gjør deg trist. Jeg nærmer meg termindatoen jeg hadde, og det er litt tøft. Men det går over, sorgen og tankene. Samtidig er det jo en frykt som lurer når jeg nå prøver å bli gravid igjen. Men tenker jo at det vil gå bra. Det må det.
    Ønsker deg lykke til videre.
    Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves

Innmeldt
    Oct 2011
    Poengstyrke
    3

Tusen takk for svar! Det er godt å vite at det er flere i samme situasjon, selv om jeg ikke unner noen å være det. Prøver å tenke positivt, vi kan hvertfall bli gravid! Men det er en fattig trøst akkurat nå. Må prøve å fokusere framover Har du blitt gravid etter dette skjedde? Jeg gruer meg allerede til neste 12-ukers kontroll...

Innmeldt
    Oct 2009
    Hvor
    Trøndelag
    Poengstyrke
    21

jeg hadde to SA i uke 14 i 2004 tett på hverandre.
    Begge var av ukjente grunner og jeg husker fremdeles hvor vondt det føltes.
    I 2005 fikk jeg en velskapt datter og i 2006 hadde jeg et svangerskap utenfor livmor som kunne ha kostet meg livet pga at det ikke ble oppdaget før det var nesten for sent.
    jeg vurderer nå å prøve igjen men er vettskremt for at det vil skje noe galt igjen. jeg har liksom ikke "råd" til å miste den andre egglederen min.

Jeg forstår fortvilelsen din og håper du kan dra styrke fra det at vi er flere som har opplevd lignende ting.
    Klem
    Bloggen min

Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse.

Innmeldt
    Jan 2009
    Hvor
    Heim
    Alder
    30
    Poengstyrke
    21

Hadde en SA i mai-10 jeg, og var ca 12 uker da.... Spiren hadde vært død i 3 uker da.... I august samme år ble jeg visst gravid igjen, og i mai-11 kom lillebror til verden.....
    -09 & -11

Innmeldt
    Oct 2011
    Poengstyrke
    3

Tusen takk for svar Det går mye bedre med meg nå, begynt å tenke fremover på når vi kan begynne å prøve igjen. Tiden går bare så altfor sakte! Godt å høre om dere som raskt ble gravide igjen og at det har gått bra. De månedene jeg var gravid var de aller beste på lenge! Så den følelsen gleder jeg meg til å få igjen.

mayasmum: Er det stor fare for at noe galt kan skje med deg igjen da? Det er jo dumt å ikke bruke den egglederen du har hvis du har lyst på flere barn, men jeg kan forstå at du er redd for at det skal skje på nytt.. Det er jammen ikke lett å være kvinne!

Innmeldt
    Oct 2009
    Hvor
    Trøndelag
    Poengstyrke
    21

Sitat Opprinnelig lagt inn av kristinminn Se innlegg
    mayasmum: Er det stor fare for at noe galt kan skje med deg igjen da? Det er jo dumt å ikke bruke den egglederen du har hvis du har lyst på flere barn, men jeg kan forstå at du er redd for at det skal skje på nytt.. Det er jammen ikke lett å være kvinne!
    Legene sier jeg ikke har noe å bekymre meg for men når jeg har opplevd å ikke få gå på do pga risiko for mitt eget liv (bl.a. to liter blod hadde samlet seg i bukhulen og egglederen var nært unna å sprekke)... det satte en støkk i meg for å si det sånn....
    Bloggen min

Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse.

Innmeldt
    Oct 2011
    Poengstyrke
    3

Uff, det hørtes skummelt ut ja. Forstår at du er skeptisk.. Håper du finner ut av hva som er best for deg!

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Stikkord for denne tråden

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •