Viser resultatene 1 til 3 av 3
    Innmeldt
    Jan 2012
    Poengstyrke
    0

Jobbe i samme barnehage som barnet

Hei!

Jeg har ei lita jente født i februar 2011. Er hjemme med henne, siden jeg for tiden er arbeidsledig. Jeg må begynne å jobbe i april, og lillesnuppa må få barnehageplass til da.

Jeg er ikke helt klar for å gi slipp på henne ennå, så jeg kunne tenke meg å jobbe som barnehageassistent i barnehagen hun event. får plass i. På en annen avdeling da, selvfølgelig.

Så jeg lurer da på om noen vet hvordan man går fram for å få plass til henne og jobb til meg i samme barnehage? Har ikke søkt på noen barnehager ennå, hverken for henne eller meg.

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    28
    Poengstyrke
    45

Sv: Jobbe i samme barnehage som barnet

Jeg har heller ingen jobb og enda ikke lovefestet barnehageplass (gutt født feb 2011)... sjansen for å få plass før juni-august er liten... det dukket opp en jobb i en barnehage her jeg bor og jeg ringte å spurte om jeg evt kunne ha med meg ungen i barnehagen til jeg fikk plass et annet sted. Der fikk jeg nei, at det var ikke lov i dems barnehage..
    Men jeg kjenner folk som har gått å satt seg opp som ringevikarer i barnehager som har fått lov til å ha med barnet når de er ringt etter... Bare å prøve seg rundt om i barnehagene så ser du

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Egersund, Rogaland
    Poengstyrke
    4

Sv: Jobbe i samme barnehage som barnet

Jeg har samme dilemma. Jobber i barnehage 12 mil herfra, og er på let etter jobb nærmere bosted. Emil har fått barnehageplass i barnehgae her vi bor, men jeg har virkelig lyst å jobbe i samme barnehage som han skal gå i. Vi har søkt om å flytte han til en annen barnehgae da den han går i nå er den som er lengst bort i hele kommunen og i feil retning av hva vi jobber. Men jeg må altså legge det opp til å søke han innenfor fristene gjennom barnehage opptakene mens jeg selv må søke jobb, og jeg har også inntrykk av at de blir litt nedprioritert hvis du tar opp at du ønsker å ha barnet ditt i barnehagen du søker jobb i. (Den ene plassen sa de de skulle ringe til min nåværende arbeidsgiver og høre hvordan de trodde jeg fungerte å jobbe i samme barnehage som mitt barn). Men vil også påpeke at det kan være veldig slitsomt å jobbe i samme barnehage. Ei jeg jobber med har dattera si på 1,5 år i samme barnehage og hele dagen må hun unngå å møtes for da blir det gråting. Det er også de som har flere barn og det å skilles på morgenen eller når de treffes i løpet av dagen ser ut til å være vanskelig. Jeg nenvnte også til noen av mine kolleger at jeg ønsket å jobbe der som emil skal gå, og da fikk jeg spm. om jeg ikke trodde det kom til å bli mye mas og stress. Men jeg har et svært ønske om at vi tilslutt havner i samme barnehgae litt nærmere vårt bosted

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •