Viser resultatene 1 til 2 av 2
    Innmeldt
    Jan 2008
    Hvor
    Midt i midtpunktet
    Alder
    30
    Poengstyrke
    22

Temping som prevensjon?

Jeg har hatt en del problemer med hormonell prevensjon de siste årene... Hadde hormonspiral som bare skapte trøbbel. Så etter nesten 2 år, ble den tatt ut i høst.
    Da gikk jeg over på p-piller igjen, Yasmine, som jeg også har brukt tidligere uten problemer. Men akkurat samme problemer som med spiralen....
    Minipillen har jeg prøvd, men husker aldri å ta den til riktig tid....
    Kobberspiral er utelukket og kondom vil vi helst unngå hvis ikke strengt tatt nødvendig, av diverse årsaker.

Så nå har jeg kuttet ut "vanlig" prevensjon, og har tenkt å gå over på temping i stedet. Kjæresten er enig i avgjørelsen, men vi er begge "redde" for at jeg skal bli gravid før studiene er avsluttet og jeg har fått jobb.... (det vil ikke være full krise om jeg ble det, da hadde vi valgt en annen prevensjonsløsning, men det passer bedre senere....)
    Er jo greit å få en oversikt over hvordan denne merkelige kroppen fungerer til vi en gang skal prøve på neste barn også.

Jeg har betalt 1 års abonnement på Fertility Friend, og har et temperaturmål med 2 desimaler siden vi førsøkte å bli gravide med Sebastian.
    Jeg tenker jeg burde kjøpe EL-tester for de første 4 mnd, for å bli mer sikker på når EL er i hver syklus. Jeg innbiller meg at Fertility Friend lettere vil kunne forutsi EL i de neste syklusene hvis programmet har en positiv test å forholde seg til, men jeg aner egentlig ikke.

Noen som har brukt FF og temping som prevensjon og som har noen tips å komme med? Holder det med bare temping, eller burde jeg bruke noen kroner på eggløsningstester i tillegg?
    The crazy woman formerly known as MammaLinn

M-07~~S-09

Innmeldt
    Dec 2011
    Poengstyrke
    0

Sv: Temping som prevensjon?

Dette vil jeg også vite. Plages selv med prevansjonen, og kuttet ut en mnd. Derfor er jeg her inne nå..

men er ikke lei meg for det altså <3<3

jeg vet en venninne som brukte en sånn dings og sjekket seg hver morgen, og den funket bra, hun ble ikke gravid allefall. men hun sa at for sikkerhetsskyld sjekket hun tempen rett før samleie hver gang også. det var litt pez og turn-off..

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •