Viser resultatene 1 til 5 av 5
    Innmeldt
    Apr 2009
    Poengstyrke
    8

Da har det skjedd igjen for andre gang på tre mnd

Jeg er helt fortvilet. Hadde SA for tre måneder siden, og gleden var stor da jeg ble gravid igjen to pp etter. Sist varte det til 5+0, denne gangen til 7+1. Hjertet føles ganske så tomt for øyeblikket.

Sist klandret jeg meg selv for at jeg ble stresset da jeg fant ut jeg var gravid. Denne gangen har jeg unngått stress helt til jeg fikk kraftige problemer med magen for fem dager siden. Dette var fordøyelsen. Jeg mer eller mindre verken spiste eller sov på to døgn, og hadde smerter av en annen verden. Da jeg ble bra igjen så fikk jeg brun utflod som eskalerte til kraftig blødning og smerter på litt over et døgn. Jeg klandrer selvfølgelg meg selv igjen. Jeg har presset og trykt for å kvitte meg med luft, drevet "yoga" på badgulvet pga smertene, sovet på badgulvet, og drukket mer cola enn jeg burde. Jeg kunne selvfølgelig ikke noe for at jeg ble syk, men jeg klarer ikke å fri meg fra tanken om at jeg f.eks drakk for mye cola.
    1. IVF juni 2014 - Negativt

Innmeldt
    Jan 2010
    Hvor
    Vestfold
    Poengstyrke
    26

Sv: Da har det skjedd igjen for andre gang på tre mnd

nei, du må ikke tenke sånn! Det var IKKE din feil

Neste gang sitter den! Gjør den ikke det så skal du få utredning av legen din Masse masse lykke til!
    Mamma til verdens beste 1 åring!

Innmeldt
    Sep 2004
    Hvor
    Lykkeland
    Alder
    29
    Poengstyrke
    81

Det er IKKE din feil! Ikke klandre deg selv for noe du ikke kan noe for. De aller aller fleste svangerskap som ender i SA, ender slik på grunn av et foster som ikke er levedyktig.

Jeg mistet fem ganger på rad mellom barn nummer tre og fire, og når svangerskapet endelig satt, gjorde jeg like mye "galt" da, som i de svangerskapene jeg mistet. DET ER IKKE DIN SKYLD!
    Mamma til; -02 -05 -06

Innmeldt
    Apr 2009
    Poengstyrke
    8

Takk for svar.
    Men når det skjer noe sånt så leter man gjerne etter årsaker til at det skjer. Jeg vet jo at dere har rett, men det er allikevel så lett å bebreide seg selv: Tenk om jeg hadde gjort sånn og sånn, eller IKKE gjort det og det... Men jeg vet jo at spiren i utgangspunktet burde tåle normale omstendigheter.
    1. IVF juni 2014 - Negativt

Innmeldt
    May 2010
    Alder
    27
    Poengstyrke
    16

Det er absolutt ikke din feil Maia.

Å gå på do og presse i den sammenheng fører ikke til spontanabort. Heller ikke coladrikking (så lenge det ikke er ekstremt store mengder).

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Stikkord for denne tråden

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •