Viser resultatene 1 til 4 av 4
    Innmeldt
    Jan 2012
    Poengstyrke
    0

Bytting av barnehage

Jeg trenger noen gode råd... Vi har flyttet fra Trondheim til Drammen og har ei jente som er 4 år om en uke og en sønn på to mnd. Jenta vår har nå måtte begynne i ny barnehage og hun har kommet i en avdeling fra 2-4 år, (i den forrige barnehagen var hun i avd fra 3-6 år) og hun er over halvåret større enn neste mann. Hun begynte nå i begynnelsen av januar og alt gikk relativt bra, hun gikk inn uten å gråte og syntes det var helt greit. Men på fredag slo hun seg helt vrang. Hun ville virkelig ikke at jeg skulle gå, og hun ble virkelig lei seg, og når jeg gikk ble hun helt desperat i blikket og gråt og sparket. Jeg klarte ikke å se henne slik så jeg gikk tilbake igjen (og jeg gråt også, klarte ikke å la være). Ettersom jeg er hjemme i barselpermisjon fikk hun lov til å bli med hjem denne gang. Må si at hun har alltid har vært utrolig grei å levere i bhg, aldri vært noe problem og hun har aldri skreket sånn av frykt/redsel før. Vet det er mye for ei lita jente og få en liten bror, flytte og begynne i ny bhg, og jeg ønsker å gjøre alt for at dette skal gå bra.

I helgen snakket vi masse om bhg og hun sa at hun skulle dit i dag, men når vi kom dit ville hun ikke være der uten meg, så det ente med at jeg ble med inn og tegnet litt også skulle de ut på tur, jeg hjalp henne med klærne og hun fulgte meg til porten. Når jeg da gikk gråt hun ikke men jeg kunne se hun var såret. Og det gjør så utrolig vondt, jeg gikk gråtende hjem og har ikke gjort noe annet en å gråte i dag og lurer på hva i all verden vi har gjort...

Trenger virkelig noen gode råd og andres erfaringer med å bytte bhg..

Innmeldt
    Apr 2007
    Poengstyrke
    18

Sv: Bytting av barnehage

Sier hun noe selv om hvorfor hun ikke ønsker å gå i barnehagen?

Har dere snakket med de ansatte for å høre hva de sier eller om det kan ha skjedd noe spesielt?

Innmeldt
    Jan 2012
    Hvor
    Nord-Trøndelag
    Poengstyrke
    0

Det kan ha gått opp for henne at hun faktisk ikke skal tilbake til sin gamle barnehage der hun kjenner til alle lekene, foreldrene, ansatte, området, miljøet osv. Snakk med de i barnehagen rundt dette og si at du opplever det svært vanskelig.
    Slik jeg har lært i utdanningen min i førskolelærer er det bedre at foreldrene sier hade bra til barnet og forlater barnehagen. En av de værste tingene du kan gjøre er å faktisk komme tilbake til barnet og gråte sammen med det. Barna opplever ikke følelser på samme måte som vi gjør. Ettersom du gråter merker 4åringen at det faktisk er noe galt og blir fortvilet. De ansatte i barnehagen har utdannelse til og ta vare på småbarn. Hvis du synes hun er for moden i utviklingen til å være på småbarnsavdeling, kan du ta opp dette også, for å høre om det er noen mulighet for henne å være på storbarnsavdelinga.
    Lykke til! Bruker som regel og ordne seg

Innmeldt
    Apr 2007
    Poengstyrke
    18

Hvordan har det gått med dere?

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •