Viser resultatene 1 til 3 av 3
    Innmeldt
    Jan 2009
    Poengstyrke
    0

Spontanabort uke 7 - utskrapning?

Hei damer.

Skriver her og håper noen har noen gode råd og erfaringer å komme med.
    Førstegangsgravid og lykkelig helt frem til i går tidlig da jeg begynte å blø, masse - med intense smerter som mensensmerter x3... Det blør fortsatt, men ingen smerter lenger. Prøvde å bestille meg en time hos legen i dag, men de hadde ikke tid. De ba med kontakte legevakta. Kommer derfra nå. Legen sa at det til all sannsynlighet var en spontanabort, men sjekket hverken det ene eller det andre.
    Jeg er 99% sikker selv også, for jeg kjenner meg ikke gravid lenger. Symptomene jeg hadde er borte....
    Allikevel vil jeg jo gjerne få det bekreftet helt sikkert, er helt tortur å gå sånn her å ikke vite (selv om jeg egentlig vet) og eventuelt vite at alt har kommet ut av seg selv... Er det vanlig med utskrapning i uke 7? Legen sa kroppen ville ordne dette selv og at det ikke var nødvendig å sjekke...

Er det noen der ute med erfaringer om dette?

Takk for alle svar.

Innmeldt
    Apr 2009
    Poengstyrke
    8

Sv: Spontanabort uke 7 - utskrapning?

Så utrolig leit. Selv mistet jeg 7+1 for en uke siden.
    Jeg vet ikke helt hva som er vanlig. Sist gang mistet jeg 5+0, var hos legen og det ble konkludert med SA uten at han sjekket noe som helst.
    Denne gangen var det litt spesielt. Jeg hadde fått time til tidlig UL 7+3 på grunn av magesmerter uka før. Jeg mistet som sagt to dager før, men ble anbefalt av fastlegen å ta den timen allikevel. Her fant gynekologen fri væske i bukhulen, og det ble mistenkt ex.u. Så det endte med at jeg ble innlagt til dagen etter med blodprøver med ett døgns mellomrom for å være sikker på at graviditeten ikke utviklet seg. Skal til kontroll igjen denne uken.
    Kjenner meg dessverre altfor godt igjen i hvordan du opplever både smerter og at symptomene forsvinner.
    Håper du blir raskt gravid igjen, det sies at man er ekstra fruktbar etter SA. Men som sagt jeg vet ikke helt hva som er vanlig prosedyre når man opplever SA, men jeg håper flere deler sine erfaringer. Masse lykke til videre!
    1. IVF juni 2014 - Negativt

Innmeldt
    Mar 2005
    Alder
    28
    Poengstyrke
    50

Sv: Spontanabort uke 7 - utskrapning?

Jeg begynte å blø og da forlangte jeg å komme inn på UL, og jeg var kortere enn deg. Du er i uke 7 og da skal det være muligt å se hjertet, jeg ville sagt at det å gå å vente og ikke vite er helt unødvendig og at du VIL inn å sjekke det!

Det KAN bli nødvendig å ta utskraping, men tror ikke det er vanlig så tidlig. Lykke til.
    Mamma til 3 skatter

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Stikkord for denne tråden

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •