Viser resultatene 1 til 7 av 7
    Innmeldt
    Feb 2012
    Hvor
    vestlandet
    Alder
    27
    Poengstyrke
    0

Question Mistet :( har du råd videre?

har strevet en tråd tidligere men er så ny her inne at alle forums gruppene var litt forvirrende.

Eg mistet min lille spire natt til lørdag eg/vi fikk mye støtte og trøstende ord fra den andre gruppen, men tenkte eg skulle spørre om noen råd videre.
    Hva gjør vi nå, vi vil med engang bli gravide igjen, no time to lose.. på det andre innlegget fikk eg en kommentar om at så tidlig som en1/2 til to uker etter SA har man eggløsning og det er muligheter å bli gravid igjen om man står på litt, siden mensen kommer ca 4 uker senere.. noen andre som ehm støtter utsagnet?

lurer også på, hvor lenge man blør? har mistet en gang før, men det var i uke 26 så det kan ikke sammenlignes med denne gangen(uke5+6) for den gangen måtte eg føde på vanlig måte

Vi er bare så klare for å bli foreldre begge to, og hadde allerede snakket om så store ting for bebien</3
    Englemor siden 2010 Vil bli gravid igjen

Innmeldt
    Apr 2010
    Alder
    28
    Poengstyrke
    10

Sv: Mistet :( har du råd videre?

Ånei! Så trist
    Har ingen råd, da jeg ikke kan så mye om det.
    Men gir deg en god håper dere lykkes fort!

Sladrer med Lillemoren

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Bedfordshire, England! <3
    Alder
    29
    Poengstyrke
    25

Kondolerer med dødfødsel.

Det går helt fint ant å bli gravid rett etter SA ja. Er mange her som har blitt det.
    Da har de rett og slett enten ikke fått mensen igjen og vært gravid.
    Hvor lenge du blør er veldig variabelt og kommer ofte ann på hvor langt man er på vei og fra person til person.
    SElv har jeg aldri blødd mer enn 4-7 dager etter SA.

Innmeldt
    Oct 2009
    Hvor
    Trøndelag
    Poengstyrke
    22

Jeg gikk helt i kjeller'n da jeg mista, men hadde ca en mens mellom.
    Dvs... mista 1 i februar 2004 i uke 14, hadde en mens og ble gravid igjen i mars/april, mista den i juli igjen i uke 14, hadde to mens og ble gravid i september med den lille spiren som nå er blitt en ganska stor avlegger og skolejente.
    jeg valgte litt bevisst å ha ca en mens i mellom pga at legen sa at dersom det er rester igjen så bør de få tid til å komme ut hvis ikke er det risiko for at restene kan skade neste foster. I tillegg hadde jeg masse mentalt grums etter hver SA som jeg måtte bli ferdig med.
    Bloggen min

Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse.

Innmeldt
    Dec 2008
    Hvor
    Med sjøen;)
    Alder
    27
    Poengstyrke
    13

som mayasmum sier, har eg også latt det gå en mens fra SA til vi prøvde på nytt.. men det er jo ikke sagt at man må vente

Men (om det er reelt vet eg ikke) eg fikk beskjed om at sjansen for en ny sa var stor om eg ikke ventet en mens... vi prøvde rett etter sa og spiren satt igjen... men det ble Sa uke 13 (den gang med tvillinger) så eg blødde en del lenger enn de andre gangene og vi bestemte at vi skulle vente til kroppen fikk kommet i "rute" igjen, så etter en mnd med vanlig mens prøvde vi igjen og spiren satt, og hun holdt seg fast til termin

Så min erfaring (anbefaling) er jo å vente hvertfall en mens...

lykke til uansett hva du velger
    Sladrer med Catie90,

Innmeldt
    Mar 2010
    Alder
    33
    Poengstyrke
    12

Jeg vet ikke nok til å komme med råd, men vil gjerne gi en stor og ønske deg masse lykke til videre! Så forferdelig at du mistet barnet ditt i uke 26, og at du nå mistet din lille spire. Håper på at alle gode ting er tre!

Innmeldt
    Oct 2009
    Hvor
    Bergen
    Alder
    24
    Poengstyrke
    12

stor til deg!
    begynte å gråte når jeg leste dette er så ufattelig trist å miste...
    og kan ikke forestille meg at det var noe lettere med dødfødsel..
    jeg har selv opplevd en Sa.. og for meg var det en for mye... jeg var overlykkelig for å være gravid, og ble skikkelig deprimert når jeg mistet!
    vi bestemte oss for å prøve igjen.. men lot seg ikke akkurat gjøre siden mannen var i militæret. men hadde sex når han var hjemme, og kalte det "prøving" ser jo nå at det ikke var det siden vi ikke hadde sex på rette tidspunktene men isåfall.. sommeren kom, og vi la planene fra oss..for jeg ville slutte i jobben og finne noe annet... jeg sa opp jobben, og noen uker etter min siste arbeidsdag stod jeg med en positiv test i hånden...
    den spiren klamret seg fastm og er i dag en livlig liten rakker på snart 1år min hjerteknuser..

dere må nesten kjenne på det selv om når dere vil prøve! ifølge legene jeg gikk til så måtte man ikke vente til man hadde hatt en mens etter SA, det var noe de pleide å si for at det skulle bli lettere å finne ut hvor mange uker man var på vei men man må føle på det selv!
    for noen er det rett å starte med en gang, for andre er det mer rett og vente... opp til hver enkelt..
    men uansett, så vil jeg ønske dere lykke til, og håper spiren sitter raskt og at den klorer seg fast i 9mnd!

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Stikkord for denne tråden

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •