Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: SA for 2 gang

Innmeldt
    Apr 2012
    Poengstyrke
    0

Question SA for 2 gang

Hei.

Jeg har nettopp opplevd en SA, for andre gang. Begge gangene som jeg har blitt gravid så har jeg opplevd dette. Det er bare noen dager siden siste...

Denne graviditeten var ikke planlagt,men ble ønsket velkommen med åpne armer alikevel. Det jeg lurer på er, jeg har gått på Marvelon siden 2008 uten noe opphold, og har hørt at man burde ta en pause fra slikt på 6-12 mnd når man har gått så lenge samenhegende, stemmer det? Og eventuellt, hva skjer hvis jeg fortsetter på pillen nå etter denne SA?

Jeg er redd for at det er noe galt med meg, siden jeg nå har mistet begge gangene, er sjansen stor for at det samme skjer neste gang? Og når burde jeg oppsøke lege? Jeg vet, det er noe amn kjenner på seg selv, at dette ikke er noe truende abort, men en komplett abort. Min venninne mener jeg burde vente noen dager til for å se om blødningene stopper av seg selv, hvis ikke oppsøke lege?

Innmeldt
    Dec 2011
    Hvor
    Stavanger
    Poengstyrke
    0

Sv: SA for 2 gang

Så trist å høre.
    Jeg har selv mistet to ganger, en MA og en SA. SA skjedde senest i januar. Men jeg håper det kan gi deg litt trøst at desverre er dette normalt, MEN det er ingenting som tilsier at sjansen er stor for å miste en 3 gang. Jeg ble selv raskt gravid for 3 gang 14 dager etter SA og denne gang går det bra! Jeg ville oppsøkt lege for å sjekke at alt er kommet ut... Jeg måtte få piller for at alt skulle komme ut, og da stoppet blødningene etter ca 1 uke.
    Håper det går greit med deg og krysser fingrer for at det går fint neste gang!!

Innmeldt
    Jul 2010
    Alder
    28
    Poengstyrke
    7

Tror nok ikke du trenger å bekymre deg for at noe er galt. Desverre er det noen som har maks uflaks. Om det mot formodning skulle skje at du mister en tredje gang, har du krav på oppfølging

Lykke til!

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Bedfordshire, England! <3
    Alder
    29
    Poengstyrke
    25

Sitat Opprinnelig lagt inn av HeteMerethe Se innlegg
    Tror nok ikke du trenger å bekymre deg for at noe er galt. Desverre er det noen som har maks uflaks. Om det mot formodning skulle skje at du mister en tredje gang, har du krav på oppfølging

Lykke til!
    Oppfølging får du kun vist du mister 3 ganger på rad, ifølge min lege. Jeg har selv hatt 3 SA, men ikke "etter hverandre". Hadde to etter hverandre, og hadde den første for et par år siden, men det teltes fortsatt ikke som det magiske "3".
    Men det kan jo hende det kommer ann på legen.

Innmeldt
    Jul 2010
    Alder
    28
    Poengstyrke
    7

Sitat Opprinnelig lagt inn av PreggoInnie Se innlegg
    Oppfølging får du kun vist du mister 3 ganger på rad, ifølge min lege. Jeg har selv hatt 3 SA, men ikke "etter hverandre". Hadde to etter hverandre, og hadde den første for et par år siden, men det teltes fortsatt ikke som det magiske "3".
    Men det kan jo hende det kommer ann på legen.
    Nå mente jeg 3 ganger på rad, da hun har mistet sine to første. Tenkte da på om neste svangerskap også skulle gå galt. Mulig jeg ordla meg litt feil, men det var det jeg mente. Men man har også krav på bedre oppfølging i selve svangerskapet om man bare har mistet en gang

Innmeldt
    Jan 2010
    Hvor
    Vestfold
    Poengstyrke
    26

Hvis man har mistet tre ganger med samme partner, så skal man utredes. Noen leger ser på svangerskap nummer tre som det de følger ekstra opp, og noen på sv. skap nummer 4.

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Stikkord for denne tråden

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •