Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Min historie

Innmeldt
    Apr 2012
    Hvor
    nord- trønderlag
    Poengstyrke
    0

Min historie

Hei alle!

Igår/dag opplevde jeg alle gravides mareritt. Fant ut at jeg burde fortelle om det siden min SA ikke var som man leser seg ofte til.

Voknet igår morgen med litt mensen-smerter. Da jeg gikk på do så jeg en liten brun flekk i trusa, og når jeg tørket meg meg var det mer brunt rennende blod på papiret. Ringte med en gang til legevakten og fikk beskjed om å holde meg i ro og om jeg blødde mer enn ett bind i timen så kunne jeg regne med at det var en spontanabort! Videre så fikk jeg beskjed om å ringe on jeg fikk store smerter og feber.

Timene gikk med mensen smerter. Jeg som normalt har mensen smerter syns ikke smertene var noe større. Etter noen timer ga smertene seg og jeg sovnet, jeg vokna igjen og valgte og ringe igjen siden jeg fortsatt blødde. Jeg ville inn på UL for å finne ut om fostere enda var der og om det levde og hadde det bra. På tlf på legevakta møtte vi nå en ny person. Hun kunne fortelle det at var det en abort så var det en abort og de kunne ikke gjøre noe med det.

Jeg la meg ned og sovnet igjen og voknet i halv ti tia på kvelden igjen over mensen smertene var tilbake. Min søster kom og jeg valgte og ringe en tredje gang. Denne gangen var det en ny dame som tok tlf, nå fikk jeg komme inn med en gang og om jeg trengt ambulanse for å komme inn. Utrulig hvor forskjellig hver person er.

På legevakten ble jeg undersøkt og mye tydet på SA. Jeg fikk ikke komme inn på UL pga det ikke var noen på vakt for å utføre det. Jeg fikk henvisning til UL idag og dro hjem!

Hele går kveld lå jeg og trøstet meg med historier om gravide som hadde både hatt smerter og masse blødninger uten at noe var galt og jeg trudde at barne mitt også enda var der i godt behold.

Men det viste seg til at ikke stemte... Under UL i dag så var det helt tomt. Utrulig trist.

Men min mening med denne historien er at det ikke alltid trenger og være som legene sier. Det og blø over ett bind i timen for at du skal bli tatt serriøst er bullshit. Jeg har ikke blødd ett bind på to dager en gang. Og at du må stå på litt for å bli tatt serriøst. Mitt behov var å få svar om barne mitt enda levde. Og om jeg hadde fått bekrefta at det var en SA så hadde jeg hvertfall fått svar på det og fått slått meg til ro med dette.

Innmeldt
    Jul 2010
    Alder
    27
    Poengstyrke
    8

Sv: Min historie

Veldig trist å høre at du mistet barnet ditt. Sender klemmer din vei.

Men som hell i uhell, høres det ut som du har vært veldig heldig med blødningene dine. De fleste som opplever en SA, blør kraftig. Under min SA fossrant blodet, så jeg måtte bare sitte på toalettet og blø fra meg, brutalt nok. Blødde relativt kraftig i rundt fjorten dager, fra blødningene startet, til de stoppet. Og dette er ikke uvanelig.

Håper det sitter en ny spire hos deg snart igjen! Lykke til og ta vare på deg selv.

Innmeldt
    Jan 2004
    Alder
    33
    Poengstyrke
    500

Sitat Opprinnelig lagt inn av HeteMerethe Se innlegg
    Veldig trist å høre at du mistet barnet ditt. Sender klemmer din vei.

Men som hell i uhell, høres det ut som du har vært veldig heldig med blødningene dine. De fleste som opplever en SA, blør kraftig. Under min SA fossrant blodet, så jeg måtte bare sitte på toalettet og blø fra meg, brutalt nok. Blødde relativt kraftig i rundt fjorten dager, fra blødningene startet, til de stoppet. Og dette er ikke uvanelig.

Håper det sitter en ny spire hos deg snart igjen! Lykke til og ta vare på deg selv.
    Sånn har jeg opplevd det to ganger også. Vanvittige blødninger og ekstreme smerter.

Leit å høre at du mistet din lille spire, men trøsten er at de fleste opplever en SA i løpet av livet (en del uten å vite det), men ikke mange opplever to og enda færre opplever to på rad. Neste gang håper jeg spiren klamrer seg fast hos deg!
    - 2004, - 2010, - 2014

Innmeldt
    Apr 2012
    Hvor
    nord- trønderlag
    Poengstyrke
    0

Takk for klemmer
    Ja, ingen av oss er like.
    Nå tenker jeg at jeg har vært i gjennom det og siden legen sa at alt var greit så får vi bare hive oss på igjen

Innmeldt
    Jul 2010
    Alder
    27
    Poengstyrke
    8

Sitat Opprinnelig lagt inn av Line-mor Se innlegg
    Sånn har jeg opplevd det to ganger også. Vanvittige blødninger og ekstreme smerter.

Leit å høre at du mistet din lille spire, men trøsten er at de fleste opplever en SA i løpet av livet (en del uten å vite det), men ikke mange opplever to og enda færre opplever to på rad. Neste gang håper jeg spiren klamrer seg fast hos deg!
    Ja, det kan være ganske heftig når det står på. Smerter som kom takvis, og blødningene ble kraftigere under takene.

Hos meg skjedde dette rett før nyttår i '11. En drøy måned etterpå var jeg gravid igjen, og er nå 12+2 Så det er håp

Innmeldt
    Apr 2012
    Hvor
    nord- trønderlag
    Poengstyrke
    0

Så godt å høre at du ble fort gravid igjen håper det går like fort med meg! Husker du hvor lang tid det tok til du fikk menSen igjen etter SA?

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Stikkord for denne tråden

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •