Viser resultatene 1 til 11 av 11
    Innmeldt
    Apr 2012
    Hvor
    Bærum
    Alder
    24
    Poengstyrke
    3

Noen som har forsøkt Seabånd?

På apoteket så har de noe som heter Seabånd, som sikkert alle dere som er kvalme vet...

Er det noen her som har erfaring med disse?
    Mamma til verdens nydeligste Robinsonbaby!

Noah Matheo 14.12.12

Innmeldt
    Apr 2012
    Poengstyrke
    0

Sv: Noen som har forsøkt Seabånd?

Hei!
    Jeg har brukt disse en del, også lenge før jeg ble gravid. Sliter med reisesyke, og ble så veldig trett av medisiner Nå bruker jeg dem også av og til etter at jeg ble gravid, og synes de virker helt greit. Det eneste er at etter at du har brukt dem en stund så "slutter" de å virke, men bare ta dem av og vent en stund før du har dem på igjen. De fjerner ikke all kvalmen, men virker bedre en ingenting. Håper det ga deg noe svar

Innmeldt
    Jan 2010
    Hvor
    Vestfold
    Poengstyrke
    26

Fikk nåler i samme punktet en gang i uka, jeg klarte ikke noe som strammet

Innmeldt
    Dec 2004
    Poengstyrke
    133

Jeg syntes ikke de funket i det hele tatt mot svangerskapskvalme.
    Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Innmeldt
    Mar 2009
    Hvor
    Bergen
    Alder
    26
    Poengstyrke
    13

Jeg hadde ganske lett svangerskapskvalme i en 3 ukers tid, brukte seabands hele tiden, og på meg virket de veldig bra

Innmeldt
    May 2012
    Poengstyrke
    0

Jeg sitter her med seaband på. Har hatt de på hver dag i 3 dager siden jeg nå virkelig har begynt å bli skikkelig kvalm. Jeg husker det virket på båten så da virker de sikkert litt nå også, selv om jeg tror jeg må spy annenhver time. Jeg spiser også ingefærtabletter og de hjelper, men veldig kortvarig.. kom GJERNE med andre tips om hva som kan hjelpe.. UGG

Innmeldt
    Apr 2012
    Hvor
    Nord-Norge
    Alder
    40
    Poengstyrke
    0

Sitat Opprinnelig lagt inn av hoppekropp@gmail.com Se innlegg
    Jeg sitter her med seaband på. Har hatt de på hver dag i 3 dager siden jeg nå virkelig har begynt å bli skikkelig kvalm. Jeg husker det virket på båten så da virker de sikkert litt nå også, selv om jeg tror jeg må spy annenhver time. Jeg spiser også ingefærtabletter og de hjelper, men veldig kortvarig.. kom GJERNE med andre tips om hva som kan hjelpe.. UGG
    Prøvde armbånd på flyet til Kreta, og det virket som det hjalp litt da. Jeg har spydd nesten hver dag siden uke 5 og har funnet ut at noe syrlig hjelper best, feks appelsinjuice. Drikker ikke det vanlig pga problemer med magekatarr, men de problemene har helt forsvunnet. Hjelper også å ligge litt etter måltidene. Har også alltid med meg salte lakris sugetabletter (läkerol eller liknende) da det hjelper veldig spesielt når jeg er på farten (kjører bil, sykler eller går). Jeg bruker allergimedisiner om sommeren og det (antihistaminer) hjelper også. Legen min bekreftet i dag at det helt klart kunne være en sammenheng der. Men selv om den medisinen jeg tar er helt trygg for gravide, skal man selvsagt ikke ta medisiner man ikke trenger når man er gravid. Håper du finner noe som hjelper!

Innmeldt
    Aug 2011
    Hvor
    Østlandet
    Poengstyrke
    4

Jeg har akkurat begynt å bruke de i dag, merker litt bedring men ikke mye.
    Tror det er veldig induvidielt, men synes du skal prøve. Det er jo uansett verdt forsøket

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Bedfordshire, England! <3
    Alder
    29
    Poengstyrke
    26

Sitat Opprinnelig lagt inn av Valhin Se innlegg
    På apoteket så har de noe som heter Seabånd, som sikkert alle dere som er kvalme vet...

Er det noen her som har erfaring med disse?
    De så og si bodde på mine håndledd hele forrige graviditet, så ja jeg har bare gode ting å si om slike.

Innmeldt
    Apr 2012
    Hvor
    Bærum
    Alder
    24
    Poengstyrke
    3

Kvalmen er over for min del, men herreguuuud disse båndene hjalp meg gjennom de værste ukene!! Løp å kjøp alle kvalme, det er verdt et forsøk
    Mamma til verdens nydeligste Robinsonbaby!

Noah Matheo 14.12.12

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Bergen
    Alder
    30
    Poengstyrke
    30

Jeg brukte seaband kontinuerlig i 3 mnd!! Hadde mange par jeg byttet mellom. Sov med dem om natten også jeg. Jeg tror de hjalp, men mulig det var mye psyke involvert også

Du som spiser mye lakris over her bør være obs på at dette kan gi forhøyet blodtrykk, så om det stiger kan det være lurt å prøve å kutte dem litt ut. Om ikke du har høyt blodtrykk trenger du ikke kutte ned altså

Lusen Loppen

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •