Viser resultatene 1 til 10 av 10
    Innmeldt
    May 2011
    Hvor
    Florø
    Alder
    27
    Poengstyrke
    4

Reise utenlands med baby

Jeg og min samboer har planer om å reise til USA i oktober, da vil vår lille jente være 8 mnd gammel.

Noen som har noe tips til reisen? Hvilke flyselskap har dere gode erfaringer med?

Innmeldt
    Sep 2011
    Poengstyrke
    0

Sv: Reise utenlands med baby

Hei! Hvordan gikk turen? Jeg lurer på å reise på tur ned jenta mi på 8 måneder, hva var erfaringen deres med fly?

Innmeldt
    May 2010
    Alder
    26
    Poengstyrke
    14

Vår er 6 måneder og har vært på to utenlandsreiser. Gikk kjempefint på fly.

Innmeldt
    Aug 2008
    Hvor
    Oslo
    Alder
    30
    Poengstyrke
    44

Jeg har reist masse med storesøstra, og en del med lillesøstra også. Går kjempefint så lenge man planlegger og er godt forberedt på turen.

Innmeldt
    Sep 2011
    Poengstyrke
    0

Går det an å ha med trille inn på flyet, eller må den sendes som bagasje? Er lillegull, jeg og moren min som skal på tur, så må gjøre det så lettvint som mulig

Innmeldt
    Aug 2008
    Hvor
    Oslo
    Alder
    30
    Poengstyrke
    44

du kan ikke ha med gjennom sikkerhetskontrollen i Norge nei. I utlandet er det langt vanligere at man får trille vognen til gaten. På gardermoen har de lånevogner når du kommer gjennom sikkerhetskontrollen. Jeg ville gått for en eller annen form for bæretøy, altså sjal om babyen er veldig liten eller manduca/meitai om barnet er litt større.
    Husk å ta med smukker, bamse/koseklut om hun bruker slik. Gulpekluter, vannkopp, mat om flyturen er lang og smekker. Et par leker kan også være greit å pakke i bagen. Hvor langt skal dere fly?

Innmeldt
    Sep 2011
    Poengstyrke
    0

Okei vi skal til gran canaria, så det er jo en 5.5 timer lang flytur..

Innmeldt
    May 2010
    Alder
    26
    Poengstyrke
    14

Vi skal også til Gran Canaria når lillegutt er 8 mnd.

Vi har forøvrig fått lov til å ta med triller helt til flyet, men ikke vanlige bag eller sportsvogner.

Innmeldt
    Apr 2010
    Hvor
    Et sted mellom Lindesnes og Nordkapp.
    Poengstyrke
    19

Paraplytrille går fint - det skal gjennom røntgenmaskinen, men kan sjelden tas med ombord (den må stues inn i et skap). Man kan trille vognen gjennom gaten og frem til døren på flyet, så stues den inn under flyet. Noen ganger får man den tilbake med det samme man kommer ut, andre ganger ikke. Hvis man tar med seg egen vogn, bør man være forberedt på skader, men vi har sluppet fra det med småting som litt knust plast her og en rift der. Det varierer om flyselskapene dekker skadene, og på forsikring er det gjerne en egenandel. Prampack er greit hvis man har litt ekstra plass, den likner et sammenrullet liggeunderlag når den ikke er i bruk.

Vi har reist til Nice og Tyrkia med en baby på 4-5 måneder, Spania og USA da hun var 8-10 måneder gammel, og Thailand og Myanmar da hun nærmet seg 2 år. Alt gikk fint. Følg rådene over - ta med alt barnet trenger av mat og drikke for flytur inkludert eventuelle forsinkelser (det er lov å ta med gjennom sikkerhetskontrollen), ekstra skift, toalettsaker, smekke og våtservietter. Noen nye leker og bøker og et nettbrett med filmer er stas. Fordel oppgavene mellom dere underveis, slik at dere også får tid til å slappe litt av, og forsøk å følge det allerede innarbeidede spise- og sovemønsteret (sånn cirka). Slapp ekstra godt av når dere kommer frem - ikke planlegg all verden, hold et lavt aktivitetsnivå og prioriter etter beste evne, så går det bra

Nå planlegger vi en jordomreise med en baby på 6 måneder og en 3-åring, så hvis noen har erfaringer å dele, så er jeg veldig interessert i å høre om det... Vi tenkte oss innom Thailand, kanskje Vietnam, Malaysia, Singapore, Australia, Fiji og USA over ca 4 måneder fra januar til mai.

Innmeldt
    Mar 2010
    Hvor
    Oslo
    Alder
    30
    Poengstyrke
    9

Så gøy med reise jorden rundt mr anderson. Malaysia er et av mine favorittland med tanke på infrastruktur. Og veldig god mat Veldig bra veisystem, og lett å orientere seg. Bare ikke reis der i den ene uka som alle har ferie i (husker ikke hvilke uke det er, kan nok googles/leses i guidebøker), men da er alt fullbooka fra bussturer til hoteller.

Vi var i usa nå i vår, og sleit med flyturen. Gutten vår var rett undr to, og fikk ikke eget sete på flyet. Han skjønte heller ikke at han måtte sitte stille siden vi ikke fikk eget belte til ham slik man gjør innad i norge. Det ble noen urolige timer på turen bort, men etter litt tilvenning gikk de neste flyturene (miami-san fran-new york-hjem) fint.

Jeg har vunnet en flyreise for to tur/retur til panama, og den må tas før mai 2014. Har termin februar 2014, og er litt skeptisk til å reise halve jorden igjen med en tre månders baby og storebror på da tre. Men det blir alt for kjipt å la sjansen gå fra oss. Er det noen som har vært i Panama noengang og har noen anbefalinger?

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •